Aldatma Nedeniyle Boşanma

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri3 Yorum31 Ağustos 2014

Evlilik birliği içerisinde eşlerin birbirine olan sorumlulukları bulunmaktadır. Sadakat sorumluluğu da bu sorumluluklardan birisidir. Aldatma eyleminin evlilik içerisinde yaşanması durumunda sadakat sorumluluğu sekteye uğramakta ve evlilik için gereken güven ortamı bozulmaktadır. Medeni Kanuna göre de aldatma güven sarsıcı davranış olarak kabul edilmekte ve bireyler aldatma nedeniyle boşanma davası açabilmektedir.

Aldatma Nedeniyle Boşanma

Aldatma nedeniyle boşanma davası açacak olan kişiler, açacakları boşanma davası ile evliliklerini yasal olarak sonlandırabilmektedirler. Aldatma ispat edilmesi zorunlu olan bir durum olmayabilmektedir. Daha önce Yargıtay tarafından verilen kararlara bakıldığında da aldatma şüphesinin olduğu durumlarda da boşanmaya hükmedilebilmektedir.

Son yıllarda ülkemizde evliliklerin sonlanmasına neden olan olayların başında gelen aldatma durumu boşanma davalarına sık sık konu olmaktadır. Teknolojinin de gelişmesi ile birlikte eşlerin özellikle internet üzerinden eşlerini aldatabildiği ortaya çıkmaktadır. Eşim Facebook üzerinden başkaları ile mesajlaşıyor, eşim başkası ile telefonda konuşuyor, msn üzerinde eşim başkası ile yazışıyor gibi pek çok olay aldatma nedeniyle boşanma davalarına konu olmaktadır.

Aldatma Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır

Aldatma nedeniyle boşanma davalarında eşler bu durumu farklı şekillerde ispatlaya da bilmektedirler. Örneğin aldatan eşin kredi kartı harcamaları, aldatan eşin otel kayıtları, sms kayıtları, telefon görüşmeleri, Facebook yazışmaları, msn görüşmeleri, tanık beyanları gibi pek çok unsur aldatma nedeniyle boşanma davalarında ispat aracı olarak kullanılabilmektedir.

Aldatma nedeniyle boşanma davalarında aldatan eş kusurlu olarak kabul edilmektedir. Ve boşanma davalarında kusur velayet, nafaka, tazminat gibi durumları etkilemektedir. Özellikle aldatma nedeniyle boşanma davası açacak olan bireyler eşlerinden kişilik haklarına yapılan bu saldırı ile ilgili olarak manevi tazminat talebinde bulunabilmekte hatta aldatma eyleminin gerçekleşmesine neden olan 3. Kişiye de tazminat davası açabilmektedir.

Aldatma Nedeniyle Boşanma Süreci

Aldatma nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilere bu süreçte hukuki hizmet almaları önerilmektedir. Zira boşanma davasından doğacak olan haklarının korunması adına tutulacak olan boşanma davası avukatı bireylere mutlak fayda sağlamaktadır. Boşanma davası avukatı müvekkilinin sağlıklı bir boşanma süreci neticelendirmesini amaç edinmekte ve boşanma davalarında deneyimli olması nedeniyle boşanma davası avukatı tutulması önerilmektedir. Boşanma davası avukatı ile bu sürecin yürütülmesi bireylerin hak kaybı yaşamalarının önüne geçecektir.

Etiketler: , , , , ,

Aldatma Nedeniyle Boşanma Hakkında Yapılan Yorumlar