Aldatma Sonrası Boşanma

Boşanma Davası AvukatıMakaleler5 Yorum27 Kasım 2014

Aldatma Sonrası Boşanma

Aldatma evlilik birliğinin sonlandırılması adına Medeni Kanununda belirlenmiş olan boşanma nedenleri arasında sayılmaktadır. Aldatma (zina) nedeniyle boşanma davası açılarak evlilik birliği yasal olarak sonlandırılabilmektedir. Aldatma sonrası boşanma davası açılabilmesi için bireylerin aldatma olayını öğrenmenin ardından 6 ay içerisinde boşanma davası açması gerekir. Aldatma sonrası boşanma davası için açılması gerekenöğrenmenin ardından geçen süre olan 6 ayın dolması durumunda aldatan bireylerin affedildiği kanısı oluşmakta ve açılacak boşanma davasında boşanma nedeni olarak öne sürülememektedir.

Aldatma Sonrası Boşanma Nasıl Olur?

Aldatma sonrası boşanma davası açacak bireylerin öne sürecekleri boşanma nedenini ispat etmeleri gerekir. Aksi halde boşanma davası reddedilir. Aldatma nedeniyle boşanmalarda ispat yükümlülüğü davayı açan tarafındır. Aldatma eyleminin ispatı adına farklı argümanlar kullanılabilmektedir. Şahitler ile aldatmanın ispatı yapılabileceği gibi kredi kartı harcamaları, facebook, whatsapp, twitter, e-posta, mektup, kısa mesaj, telefon kayıtları gibi iletişim araçları ile de aldatmanın ispatı mümkündür. Ayrıca otel kayıtları, uçak biletleri, seyahat fotoğrafları, internette ya da sosyal medyada paylaşılan fotoğraflar gibi farklı argümanlar da aldatma sonrası boşanma davası açılırken delil olarak sunulabilmektedir.

Aldatma Sonrası Boşanma Davası Nasıl Açılır

Aldatma sonrası boşanma davası açacak kişiler hak kaybı yaşamamak için bu süreçte boşanma avukatı tutabilirler. Boşanma avukatı müvekkillerinin en kısa süre içerisinde boşanmalarına olanak sağlamanın yanı sıra boşanma sonrası yaşanabilecek nafaka, velayet, mal paylaşımı yada tazminat gibi konularda hak kayıplarının önüne geçilmesini sağlayacaktır. Aldatma eyleminin gerçekleşmesi evlilik içerisinde aldatan tarafın kusurlu olduğunu işaret eder ve evlilik içerisinde eşlerin birbirine olan sadakat yükümlülüğün çiğnendiği anlamını taşır.

Aldatma sonrası boşanma davası açılabilmesinin bir şartı da aldatma olayının üzerinden 5 yıl geçmemiş olmasıdır. Aldatmanın üzerinden 5 yıl geçmiş ise bireyler yine açacakları boşanma davasında aldatmayı boşanma nedeni olarak gösterememektedir.

aldatma sonrası boşanma ile ilgili aramalar
aldatma boşanma davası
aldatma boşanma davası dilekçe örneği
aldatma boşanma sebebi midir