Almanya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz5 Yorum8 Eylül 2014

Almanya’da yaşadığı dönemde Alman mahkemelerine açtığı boşanma davası ile boşanma gerçekleştirmiş Türk vatandaşları Türkiye’de boşanmalarının tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açmaları gerekmektedir. Boşanma tanıma tenfiz davası açılmaksızın Almanya’da boşanma hükmü Türkiye’de geçerli olmamaktadır. Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açacak bireyler açısından boşanma tanıma tenfiz davaları zor bir süreçtir.

Almanya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma tanıma tenfiz davası açılmaması durumunda Almanya’da boşanma gerçekleştiren bireyler Türkiye’ye döndüklerinde resmi bir işlem yapmak istediklerinde hala evli olarak görüneceklerdir. Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması işleminin gerçekleştirilmemesi bireylere ileriki dönemde büyük sıkıntılar çıkartabilmektedir. Örneğin; Almanya’da boşanma gerçekleştirmiş Türk vatandaşlarının boşanma tanıma tenfiz davası açmamış olması durumunda Türkiye’de yeniden evlenmesi mümkün olmamaktadır.

Almanya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması için açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davası süresi, süreç içerisindeki adımların doğru atılması durumunda en erken 10 gün içerisinde neticelenebilmektedir. Boşanma tanıma tenfiz davası süresini etkileyen faktörlerden birisi de Almanya’da boşanma gerçekleştirmiş eski eşlerin ikisinin de Türkiye’de bulunan farklı farklı tanıma tenfiz avukatlarına vekalet vermesidir. Eşlerin ikisinin de farklı boşanma tanıma tenfiz avukatına vekalet vermesi durumunda Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması en kısa süre içerisinde gerçekleşmektedir.

Diğer yandan Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası için gerekli belgelerin Almanya’dan gelmesinin beklenmesi aylarca sürebileceğinden Almanya’da boşanma gerçekleştiren kişilerin gerekli evrakları kendileri toparlamaları en kısa sürede Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması açısından önemlidir.

Almanya’da boşanma gerçekleştiren bireyler genellikle hemen Türkiye’ye dönmemeleri nedeniyle boşanma tanıma tenfiz davası açmayı ertelemekte ve daha sonra da Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açılması gerektiğini unutabilmektedir. Yıllar sonra Türkiye’ye döndüğünde hala evli olarak görünmenin şokunu bir çok birey yaşayabilmektedir. O nedenle Almanya’da boşanma gerçekleştiren kişilerin elini çabuk tutarak bir an evvel Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası açmaları önerilmektedir.

Almanya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Avukatı

Almanya’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası uzmanlık gerektiren bir konudur. Bu nedenle boşanma tanıma tenfiz davası sürecinde bireylerin uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı tarafından alacakları destek onlara mutlak fayda sağlar.

Almanya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yapılan Yorumlar

1. mikail diyor ki:

size nasıl ulaşabilirim

2. Faruk diyor ki:

boşanma davamı nerede açmalıyım

3. Nalan diyor ki:

eşimi sevmiyorum yardım lütfen

4. Berna diyor ki:

anlaşmalı boşanma hakkında yardım istiyorum

5. Koray diyor ki:

boşanma davası nasıl açılır