Amerika’daki Boşanmanın Tenfizi

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz11 Yorum26 Mart 2015

Boşanma davasını Amerika’da açan Türk vatandaşları açısından bu ülkede gerçekleştirilen boşanmalar Türkiye’de geçerli olmamaktadır. Milletler arası özel hukuka göre her mahkeme kararı bulunduğu ülke içerisinde geçerlidir. O nedenle Amerika’da boşanan Türklerin ülkemizde bu boşanmayı tenfiz ettirmeleri gerekir. Amerika’daki boşanmanın Tenfizi için açılması gereken tenfiz davası kavramı, yurtdışı boşanmaların ülkemizde icra edilebilmesini kapsamaktadır. Yani yurtdışında boşanma gerçekleştiren Türklerin ileride mal paylaşımı, miras, velayet, tazminat, nafaka gibi konularda hak kaybı yaşamamaları için Amerika’daki boşanmanın tenfizi davasını açmaları gerekir.

Amerika’daki Boşanmanın Tenfizi Nerede Yapılır?

Boşanmanın tenfizi için yetkili mahkemeler Aile Mahkemeleridir. Bireyler tenfiz davası için gerekli belgeler ile birlikte Aile Mahkemelerine başvuru yapabilirler. Yurtdışında yaşayan ve Türkiye’de ikamet adresi olmayan kişilerin boşanma tenfiz davası açmak istemeleri durumunda İstanbul, İzmir ya da Ankara illerinden birisinde bu davayı açmaları mümkündür. Amerika’daki boşanmanın tenfizi için açılacak davaya katılım zorunlu değildir. Fakat dava içerisinde gerekli hukuki prosedürlerin yerine getirilmesi için boşanma tenfiz davası açacak kişilerin ya davayı kendilerinin yürütmeleri ya da boşanma tanıma tenfiz avukatı tutmaları gerekir.

Amerika’daki Boşanmanın Tenfizi Ne Kadar Sürer?

Amerika’da boşanan Türk vatandaşlarının açacağı tanıma tenfiz davası süre olarak izlenecek yola göre farklılık göstermektedir. Örneğin boşanan çiftlerin ikisinin de Türkiye’de boşanma tanıma tenfiz davası avukatı tutmaları durumunda bu dava 1 hafta ile 3 ay arasında bir sürede sonuçlandırılabilirken, tarafların avukat tutmamaları durumunda tenfiz davası 3 4 yıl sürebilmektedir. Amerika’daki Boşanmanın Tenfizi için en kısa sürede bu işlemin gerçekleştirilmesi  ancak uzman bir tanıma tenfiz avukatı ile mümkün olacaktır.

Amerika’daki Boşanmanın Tenfizi Ücretleri

Tanıma tenfiz davaları ücretleri içerisinde bireylerin dava açmak için ödemeleri gereken mahkeme harçları, dava için gerekli belgelerin hazırlanması aşamasında ödeyecekleri ücretler ve boşanma tanıma tenfiz avukatı ücretleri yer alır. Tanıma tenfiz davalarında avukat tutulması zorunlu değildir bu nedenle tanıma tenfiz avukatı ücretleri ödenmeden de bu dava açılabilir fakat, davanın daha uzun süre zarfında sonuçlanacağı düşünülürse bu süreç içerisinde davanın takibinin yapılabilmesi için bireylerin ödeyeceği ücretler avukat maliyetinden daha fazla olabilmektedir.

Amerika’daki Boşanmanın Tenfizi Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Selçuk diyor ki:

Boşanmada mal paylaşımı nasıl yapılır

2. Nilay diyor ki:

boşanma davası nerde açılır

3. Ersan diyor ki:

Merhaba adım Ersan boşanma konusunda yardımcı olabilir misiniz?

4. Mert diyor ki:

Öncelikle merhaba, ismim Mert eşimden boşanmak istiyorum ne yapmalıyım

5. Serkan diyor ki:

eşimden boşanmak için ne önerirsiniz

6. Taner diyor ki:

Kolay gelsin ben Taner boşanma için gerekli belgeler nelerdir?

7. Sertaç diyor ki:

Boşanırsam çocuğumu alabilir miyim

8. Mahir diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

9. Sertaç diyor ki:

Amerika’daki Boşanmanın Tenfizi konusunda ne yapmam gerekiyor

10. Numan diyor ki:

boşanma avukatı konusunda önereceğiniz birileri var mı

11. gülay diyor ki:

anlaşmalı boşanma nasıl yapılır