Amerika’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz2 Yorum17 Eylül 2014

Amerika’da boşanma davası açarak Amerikan mahkemelerince boşanmış olan eşlerin, Milletlerarası Özel Hukuk uyarınca boşanma kararları ülkemizde tanınmamaktadır. O nedenle Amerika’da boşanma gerçekleştiren Türk vatandaşlarının boşanma tanıma tenfiz davası açmaları gerekmektedir. tanıma tenfiz davası Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına açılmaktadır ve bireyler bu davayı açmamaları durumunda Türkiye’de hala resmi olarak evli kabul edilmektedirler.

Amerika’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Bu durum Amerika’da Boşanma gerçekleştiren kişilerin ileriki dönemde daha büyük sorular ile karşılaşmasına neden olmaktadır. Örneğin yıllar sonra Türkiye’ye dönen bireyler tekrar evlenmek istemeleri durumunda Amerika’da boşanma işlemlerinin Türkiye’de tanınmaması nedeniyle evlenememektedir. Bu nedenle Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması için boşanma tanıma tenfiz davası açılması önem arz etmektedir.

Amerika’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması için açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davası süre olarak farklılık gösterecektir. Boşanma tanıma tenfiz davası sürecinde adımların doğru bir şekilde atılması durumunda Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması süresi 10 gün içerisinde neticelenebileceği gibi süreç içerisinde doğru hareket edilmemesi durumunda Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması yıllarca sürebilmektedir.

Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına Amerika’da boşanma gerçekleştirmiş eşlerin ikisinin de Türkiye’de bulunan farklı farklı boşanma tanıma tenfiz avukatına vekalet vermesi ve gerekli evrakların toparlanması durumunda Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davası en kısa sürede neticelenecektir. Diğer taraftan gerekli evrakların yurt dışından gönderilmesinin beklenmesi ve davanın bireysel olarak yürütülmesi gibi durumlarda boşanma tanıma tenfiz davası yıllarca sürebilen bir süreç olabilmektedir.

O nedenle bireylere Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması için uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı ile bu süreci yönetmeleri önerilmektedir. Boşanma tanıma tenfiz avukatı, Amerika’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davalarında deneyimli olması nedeniyle öz konusu boşanmanın Türkiye’de tanınması süresini minimuma indirebilmektedir.

Her ne kadar boşanma tanıma tenfiz davalarında tanıma tenfiz avukatı tutulması zorunlu olmasa bile Amerika’da boşanma gerçekleştirmiş vatandaşlarımızın boşanma tanıma tenfiz avukatı tutmaları onlara bir yandan en kısa sürede boşanmanın Türkiye’de tanınması olanağını sunarken diğer yandan da boşanma tanıma tenfiz davası sonucunda karşılaşılabilecek olan hak kayıplarının önüne geçilmesini sağlayabilmektedir.

Amerika’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Naile diyor ki:

boşanma davası sürerken nelere dikkat etmeliyim

2. Berna diyor ki:

boşanma davamı nerede açmalıyım