Aşırı Kıskançlık Boşanma Nedeni

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri14 Yorum10 Nisan 2015

Boşanma sürecinde hukuki anlamda evliliğin sonlandırılabilmesi için haklı boşanma nedenlerine ihtiyaç vardır. Medeni Kanun hangi hallerde boşanma davası açılabileceğini ifade etmektedir. Yani bireyler,n haklı bir neden olmaksızın boşanma davası açmaları durumda bu boşanma davası reddedilir. Kanun boşanma nedeni olarak öne sürülebilecek durumları özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak ayırmaktadır. Medeni Kanunda belirtilmiş boşanma nedenleri incelendiğinde aşırı kıskançlık boşanma nedeni olarak tek başına öne sürülememektedir. Fakat aşırı kıskançlık nedeniyle evlilik birliğinin çekilmez bir hal alması durumunda aşırı kıskançlık boşanma nedeni olarak kabul edilir.

Aşırı Kıskançlık Boşanma Nedeni Sayılır Mı ?

4721 sayılı Türk Medeni Kanunu 166. maddesi evlilik birliğinin zedelendiği ve ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmedi durumlarda boşanma davası açılabileceğinin altını çizmektedir. Bu durumda aşırı kıskançlık boşanma nedeni olarak öne sürülmek istenirse boşanma davası açacak kişinin dava dilekçesinde belirtmesi gereken hukuki sebep evlilik birliğinin temelden sarsılması olacaktır.

Aşırı kıskançlık nedeniyle evlilik birliğinin temelden sarsılması durumunda açılacak boşanma davası için davayı açacak kişinin ispat yükümlülüğü bulunmaktadır. Açılacak boşanma davası içerisinde ispat yapılamaz ise boşanma davası reddedilir.

Aşırı kıskançlık boşanma nedeni ile açılacak boşanma davalarında ispat, tanık beyanları ya da farklı argümanlar ile yapılabilir. Bu argümanlar mesaj içeriği whatsapp konuşması, facebook yazışması… gibi farklı belgeler olabilir.

Aşırı Kıskançlık Boşanma Nedeni Nasıl Olur?

Aşırı kıskançlık durumu, evlilik içerisinde farklı şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Örneğin kadının çalışmasına izin vermeme, kadını sosyal çevreden uzaklaştırma, erkeği arkadaşları ile görüştürmeme, eşin ailesiyle görüşmesini engelleme… gibi şekillerde ortaya çıkabilmektedir.

Aşırı Kıskançlık Boşanma Nedeni ile Dava Nasıl Açılır?

Aşırı kıskançlık nedeniyle boşanma davası açacak olan kişiler bu süreçte davayı eşleri ile birlikte ortak ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine açabilirler. Aile mahkemesi bulunmayan yerlerde ise boşanma davası Asliye Hukuk Mahkemesinde açılmaktadır. Diğer yandan eşlerin altı aydan daha uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet etmeleri durumunda ise boşanma davası davalının ikamet adresinde açılmaktadır.

Boşanma davaları zor ve karmaşık bir süreç olabilmektedir. O nedenle bu süreçte mutlaka uzman bir boşanma avukatı ile dava açılması önerilir.

Aşırı Kıskançlık Boşanma Nedeni Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Ertan diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

2. mahmut diyor ki:

boşanma davası sürerken nelere dikkat etmeliyim

3. Leman diyor ki:

boşanma konusunda yardımlarınızı bekliyorum

4. Fahrettin diyor ki:

teşekkürler yardımınız için

5. Nilsu diyor ki:

boşanma sonrası çocuk kime verilir

6. Mustafa diyor ki: