Avustralya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz7 Yorum15 Kasım 2014

Avustralya’da yaşayan Türk vatandaşlarının bu ülkedeki mahkemelere başvurarak gerçekleştirdikleri boşanma işlemleri Milletlerarası Özel Hukuk esaslarınca ülkemizde tanınmamaktadır. Bu nedenle boşanma tanıma tenfiz davası açmamış olan Avustralya’da boşanan kişiler ülkemizde hala yasal olarak evli görünmektedirler. Avustralya’da boşanmanın Türkiyede tanınması adına açılması gereken boşanma tanıma tenfiz davasının açılmaması durumunda Avustralya’da boşanan Türkler ülkemize geri döndüklerinde ve yeniden evlenmek istediklerinde büyük bir sorunla karşılaşacaklardır. Avustralya’daki boşanma kararının ülkemizde tanınmıyor oluşu nedeniyle hala evli göründüklerinden bireyler, yeniden evlenmek istemeleri durumunda bu evlilik gerçekleşmeyecektir.

Avustralya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Avustralya’da boşanmanın Türkiyede tanınması için açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davası süresi, boşanma tanıma tenfiz davası sürecinin nasıl yürütüldüğü ile ilintilidir. En kısa sürede Avustralya’da boşanmanın Türkiyede tanınmasını isteyen bireylerin boşandıkları eşleri ile birlikte farklı farklı boşanma tanıma tenfiz avukatına vekalet vermesi boşanmanın Türkiye’de tanınmasını 1 hafta ile 3 ay arasında değişen sürelerde gerçekleştirecektir. Lakin bireylerin boşanma tanıma tenfiz davasını kendileri açmak istemeleri durumunda, boşanma tanıma tenfiz davası yıllarca sürebilir.

Avustralya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası Nerede Açılır?

Avustralya’da boşanmanın Türkiyede tanınması adına açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davası için yetkili mahkeme aile mahkemeleridir ve bireylerin Türkiye’de bir ikamet adresleri yok ise boşanma tanıma tenfiz davasını İstanbul, İzmir ya da Ankara illerinden birisinde açmak durumundadırlar.

Avustralya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Ücreti

Avustralya’da boşanan Türklerin ülkemizde açmaları gereken boşanmanın tanınması davası için merak ettikleri bir diğer konu ise boşanma tanıma tenfiz davası ücreti olmaktadır. Boşanma tanıma tenfiz davası ücretleri davanın açılacağı şehir, dava için gerekli belgelerin hazır olması, boşanma tnaıma tenfiz avukatı tutulması… gibi bir çok unsura göre farklılık gösterecektir. Fakat yıllarca sürebilecek bir dava için hukuki destek alarak en kısa sürede çözülmesi bireylerin menfaatine olacak bir durumdur. O nedenle boşanma tanıma tenfiz davası ücreti ile ilgili net bir bilgi almak için uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatına danışılması önerilir.

Avustralya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Nilay diyor ki:

en kısa sürede nasıl boşanabilirim

2. Sibel diyor ki:

eşimi artık sevmiyorum ne yapmalıyım

3. Pelin diyor ki:

teşekkürler yardımınız için

4. Mesut diyor ki:

Kolay gelsin ben Mesut boşanma için gerekli belgeler nelerdir?

5. mikail diyor ki:

çocuğumun velayetini almak istiyorum

6. gülay diyor ki:

İyi günler Avustralya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması konusunda desteğe ihtiyacım var hukuki destek veriyor musunuz?

7. satı diyor ki:

boşanma davası sürerken nelere dikkat etmeliyim

Avustralya’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yorum Yaz