Boşanırsam Nafaka Alabilir Miyim?

Boşanma Davası AvukatıNafaka0 Yorum4 Şubat 2016

Boşanma sürecinde ve sonrasında alınabilecek nafaka türleri vardır. Burada bireyler almak istediklerin nafakanın türüne göre farklı şartları yerine getirmiş olmalıdırlar. Boşanırsam nafaka alabilir miyim diyen kişi bu süreçte tedbir nafakası alabileceği gibi boşanma davası sonuçlandıktan sonra iştirak nafakası ya da yoksulluk nakafası da alabilmektedir. Lakin her nafakanın kendisine özgü şartları ve kuralları vardır.

Boşanırsam Nafaka Alabilir Miyim?

Boşanma davası sürerken bireyler tedbir nafakası talep edebilirler. Tedbir nafakaları, boşanma davasının devam ettiği süreçte, maddi anlamda bir geliri olmayan kişilerin karşı taraftan talep edebildiği bir nafaka türü olup yalnızca boşanma davası sürerken alınabilmektedir. Boşanırsam nafaka alabilir miyim diye merak eden kişi açısından dava sürecinde de nafaka alabilmek mümkündür. Bunun dışında boşanma davası sona erdikten sonra bireyler, iştirak nafakası (çocuk bakım nafakası) ve yoksulluk nafakası alabilmektedirler. İştirak nafakalarında tek şart çocuğun vealyetinin alınmış olmasıdır. Yani boşanma sonrası çocuğun velayetini alan kişi iştirak nafakası da alabilmektedir. Yalnız bu nafaka çocuğun ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla kullanılabilmektedir.

Boşanırsam nafaka alabilir miyim diyen kişilerin dava sürecini doğru bir şekilde yürütmeleri gerekir. Boşanma sonrası yoksulluk nafakası alınabilmesi açılacak olan davada, kusur oranları önem taşır. Kanuna göre boşanmayı getiren olaylarda eşinden daha fazla kusura sahip kişiler nafaka alamamaktadır. Örneğin aldatma nedeniyle boşanma davası açıldığını farz edersek, aldatan eş, boşanmayı getiren olaylarda diğer eşten daha fazla kusura sahip olmaktadır. Bu durumda boşanma sonrası aldatan eş nafaka alamaz.

Boşanırsam nafaka alabilir miyim diye merak eden kişiler açısından tereddütte kalınan durumlardan birisi de çalışan kadının nafaka alıp alamayacağıdır. Burada çalıştığı için belirli bir gelire sahip olan kadının nafaka alamayacağı yönünde bir algı olsa da boşanma sonrası alınacak olan yoksulluk nafakası, evlilik içerisindeki yaşam standardı düşen kişilerin, boşanma sonrası bu mağduriyetlerinin giderilmesi amaçlanır. O halde evlilik içerisinde çalışıyor olsa dahi, boşanmayı getiren olaylarda kusursuz olan ya da eşinden daha az kusura sahip olan kişiler, yaşam standartları büyük ölçüde değişkenlik gösteriyorsa boşanma sonrası nafaka alabilirler.

Boşanırsam nafaka alabilir miyim sorusunu yönelten kişilerin boşanma davası açmadan evvel mutlaka uzman bir boşanma avukatı ile iletişime geçmeleri ve izlemesi gereken yollar hakkında bilgi alması hatta mümkünse davayı boşanma avukatının yürütmesini sağlaması önerilir. Boşanma davalarında hak kaybı yaşanması olasılığı oldukça yüksektir. O yüzden tutulacak olan boşanma avukatı maddi ve manevi tüm haklarınızın korunmasını sağlayacaktır.

Etiketler: , , , , ,

Boşanırsam Nafaka Alabilir Miyim? Hakkında Yorum Yaz