Boşanma Avukatı Tutmanın Avantajları

Boşanma Davası AvukatıMakaleler1 Yorum16 Aralık 2014

Boşanma avukatı tutarak zorlu boşanma süreci içerisinde hukuki destek almak isteyen bireylerin merak ettiği konulardan birisi de boşanma avukatı tutmanın avantajları olmaktadır. Yani bireyler niye kendi başlarına açabilecekleri bir dava için avukat tutma ihtiyacı duymaktadırlar? Boşanma Avukatı tutmadan da boşanma gerçekleştirilebilmektedir. Fakat bilinmesi gereken, boşanma davası yıllarca devam edebilecek bir süreçtir. Ayrıca boşanma davası sonrası boşanmaya ilişkin hakim kanaati oluşturulması da garanti değildir. O nedenle boşanma davası sürecinin hukuki temellere dayandırılması ve gerekli prosedürlerin etkili bir şekilde işletilmesi önemlidir. Zira boşanma davasının reddi durumunda bireyler 3 yıl içerisinde tekrar boşanma davası açamamaktadırlar.

Boşanma Avukatı Tutmanın Avantajları

Boşanma avukatı tutmanın avantajlarını merak eden bireyler açısından bir çok önemli husus vardır. Boşanma avukatı tutmak bireylerin en kısa süre içerisinde boşanma istemlerinin gerçekleşmesini sağlar. Boşanma avukatı tutulması durumunda boşanma konuları olan velayet, mal paylaşımı, nafaka ve tazminat gibi konularda  hak kaybı yaşanmasının önüne geçilecektir.

Boşanma Avukatı En Kısa Sürede Boşanma Gerçekleştirilmesini Sağlar

Boşanma avukatı tutmak, açılacak olan boşanma davasının hukuki temellere dayanmasını ve gerekli prosedürlerin doğru bir şekilde yerine getirilmesini sağlayacağından bireyler açısından kolay ve kısa sürede boşanma gerçekleştirilmesini sağlar. Öyle ki anlaşmalı boşanma davası açacak kişiler açısından boşanma avukatı tutulması 1 2 ay içerisinde boşanmayı mümkün kılarken, çekişmeli boşanma davası açacak bireyler açısından ise boşanma avukatı tutulması 7 8 ay gibi bir sürede boşanma davasının sonuçlanmasına olanak sağlar.

Boşanma Avukatı Boşanmadan Kaynaklanacak Yasal Haklarınızı Korur

Boşanma avukatı tutmanın avantajlarından birisi de boşanma sonrası yaşanması muhtemel hak kayıplarının önüne geçmektedir. Boşanma süreci içerisinde eşlerin velayet, mal paylaşımı, nafaka ve tazminat gibi konularda hak kaybı yaşama olasılıkları oldukça yüksektir. Bu nedenle boşanma davası açacak kişilerin yasal haklarını korumaları adına hukuki bilgi ve deneyime ihtiyaçları vardır. Bu noktada boşanma avukatı tutmak bireylere haklarının korunması adına mutlak fayda sağlar.

Boşanma avukatı tutulması zorunlu değildir. Fakat ülkemizdeki boşanma davaları süresi düşünüldüğünde zaten zor bir süreç olan boşanmanın en kısa sürede sonuçlandırılması istenebilir. Diğer yandan boşanma davasının istenilen sonuçla gerçekleşmesi de bireyler açısından önemlidir. Örneğin çocuğun velayetini almak isteyen bir kişi açısından çocuğun velayetini alamama gibi bir durum olumsuz olacaktır. O nedenle boşanma avukatı tutarak bireyler boşanmaya ilişkin sonuçlarda isteklerinin karşılanmasını daha kolay bir şekilde yerine getirebilirler.

Etiketler: , ,

Boşanma Avukatı Tutmanın Avantajları Hakkında Yapılan Yorumlar

1. ismet diyor ki:

boşanma davasını ben mi açmalıyım

Boşanma Avukatı Tutmanın Avantajları Hakkında Yorum Yaz