Boşanma Davalarında Avukat Tutmak Önemli Midir?

Boşanma Davası AvukatıMakaleler2 Yorum18 Eylül 2014

Boşanma davası açarak mutsuz olduğu evliliğini yasal olarak noktalamak isteyen bireylerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları onlara mutlak suretle fayda sağlamaktadır. Tahmin edilebileceği üzere boşanma süreç olarak oldukça yorucu ve yıpratıcı olabilmektedir. Bu boşanma süreci içerisinde eşler maddi ve manevi olarak çocuklar da psikolojik olarak yıpranmaktadırlar. O halde boşanmak istiyorum diyen bireylerin boşanma taleplerinin en kısa süre içerisinde yerine gelmesi istenilen sonuç olacaktır. Boşanma davalarında avukat tutmak önemli midir diye merak eden kişilerin boşanma davası için uzman bir boşanma avukatı ile bu süreci yürütmeleri onlara mutlak fayda sağlayacaktır.

Boşanma Davalarında Avukat Tutmak Önemli Midir?

Boşanma davalarında tutulacak olan boşanma avukatı hem bireylerin en kısa süre içerisinde boşanma istemlerinin yerine getirilmesini hem de boşanma davası neticesinde ortaya çıkması muhtemel hak kayıplarının önüne geçilmesi adına fayda sağlayacaktır.

En kısa sürede boşanmak istiyorum diyen kişilerin bu süreçte eşleri ile her konuda anlaşmış olmaları durumunda açılacak olan boşanma davası türü anlaşmalı boşanma davasıdır. Fakat anlaşmalı boşanabilmenin belirli şartları vardır. Anlaşmalı boşanma şartları olarak adlandırılan bu şartlara göre eşlerin her konuda anlaşma içerisinde olduklarını beyan ettikleri bir anlaşmalı boşanma protokolü (sözleşmesi) imzalamaları gerekiyor. Anlaşmalı boşanma protokolünün uzman bir boşanma avukatı tarafından hazırlanması eşlere tek celsede boşanma gerçekleştirilmesini sağlayabilmektedir. O nedenle boşanma davalarında avukat tutulması önemlidir.

Diğer yandan eşlerin boşanma sürecinde fikir ayrılığı içerisinde olması durumunda ise çekişmeli boşanma davası açılarak yasal olarak evliliği bitirmek mümkündür. Çekişmeli boşanma davalarında eşler nafaka, velayet, mal paylaşımı, tazminat gibi hususlarda fikir ayrılığı yaşayabilmektedir. Bu noktada sıklıkla bireyler hak kaybı yaşamaktadırlar. O nedenle çekişmeli boşanma davalarında boşanma avukatı tutulması bireylerin olası hak kayıplarının da önüne geçebilmektedir.

Boşanma davalarında boşanma avukatı tarafından hukuki hizmet alınması zorunlu değildir. Ama bireylerin unutmamaları gereken iki unsur vardır. Birincisi ülkemizdeki dava sürelerinin uzun ya da belirsiz olması, ikincisi ise yaşanabilecek hak kayıplarının önüne geçmek adına hukuki bilgi gerekliliği. Boşanma avukatı tutulması bu unsurlar düşünüldüğünde bireylerin boşanma sürecinde yapacakları en akıllı hareketlerden birisi olacaktır.

Boşanma Davalarında Avukat Tutmak Önemli Midir 2015, Boşanma Davalarında Avukat Tutmak Önemli Midir

Boşanma Davalarında Avukat Tutmak Önemli Midir? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Derya diyor ki:

Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş

2. Neslihan diyor ki:

Boşanma Davalarında Avukat Tutmak Önemli Midir? konusunda yardım edebilir misiniz?

Boşanma Davalarında Avukat Tutmak Önemli Midir? Hakkında Yorum Yaz