Boşanma Davalarında Manevi Tazminat

Boşanma Davası AvukatıTazminat10 Yorum5 Mart 2015

Boşanma davası açacak olan kişilerin bu süreçte yasal haklarından birisi de manevi tazminat talep etme haklarıdır. Boşanmalarda manevi tazminat talep etmek isteyen kişiler açısından manevi tazminat talebinin hakimce kabul edilmesi için boşanmayı getiren olaylar içerisinde manevi tazminat talep eden kişinin diğer taraftan daha az kusura sahip olması ve kişilik haklarının saldırıya uğramış olması gerekir.

Boşanma Davalarında Manevi Tazminat

Kişilik haklarının saldırıya uğraması sonucu boşanma davasında manevi tazminat talep edilebilmektedir. Hakimler, kişilik hakları saldırıya uğrayan kişilerin bu durumdan dolayı yaşadığı mağduriyetin tazminine karar vermektedir.

Manevi tazminat, talep edilirken yaşanılan zararın tespiti zor olabilmektedir. O nedenle bireyler kişilik haklarının saldırıya uğradığını ve bu durumdan kaynaklı olarak mağduriyetinin olduğunu ispat etmelidirler. Bu noktada bireylerin boşanma davası açarken uzman bir boşanma davası avukatı tarafından destek almaları önerilir.

Boşanma Davalarında Manevi Tazminat Nasıl Alınır

Boşanma davalarında manevi tazminat talep edilirken yaşanılan zararın tam olarak belirlenmesinin güç olması, talep edilecek tazminat miktarının da kestirilememesi anlamına gelir. Bireyler tazminat talep ederken rasyonel olmalıdırlar. Diğer yandan hakimler de tazminata ilişkin karar verirken karşı tarafın ödeme gücünü de göz önüne alırlar. O yüzden karşı tarafın ödeme gücünü aşacak düzeyde bir manevi tazminat talep edilmemelidir.

Boşanma Davalarında Manevi Tazminat Miktarı

Diğer yandan boşanma davalarında manevi tazminat talep edecek kişilerin talep ettiği manevi tazminattan daha yüksek bir tazminat çıkmamaktadır. Yani manevi tazminat olarak 150.000 Türk Lirası isteyen kişiye 160.000 Türk Lirası manevi tazminat çıkmamaktadır.

Boşanmalarda yasal hakların korunması önemli bir unsurdur. Bu süreçte bireyler çocuğun velayeti, mal paylaşımının nasıl yapılacağı, maddi tazminat nasıl talep edileceği, nafaka nasıl talep edileceği gibi manevi tazminat hakkı da doğru şekilde savunulmak zorundadır. Aksi durumda bireylerin hak kaybı yaşamaları kaçınılmaz olacaktır.  Boşanma sürecinde yasal hakların korunması adına bireylerin tutacakları boşanma avukatı onların maddi ve manevi tüm haklarının korunması adına hizmet verecektir. Her ne kadar boşanma avukatı tutulması zorunlu olmasa bile bu sürecin profesyonel olarak yürütülmesi bireylere mutlak fayda sağlar.

Boşanma Davalarında Manevi Tazminat Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Nilsu diyor ki:

Merhaba adım Nilsu boşanma konusunda yardımcı olabilir misiniz?

2. Mehtap diyor ki:

bir an önce boşanmak istiyorum

3. Serkan diyor ki:

boşanma davamı nerede açmalıyım

4. Sedat diyor ki:

boşanma avukatı tutmalımıyım

5. Hakan diyor ki:

eşimden boşanacağım Boşanma Davalarında Manevi Tazminat konusunda yardıma ihtiyacım var

6. Aliye diyor ki:

boşanma davası açmam gerek ne yapmalıyım

7. Ayşe diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur