Boşanma Davalarında Süre 2015

Boşanma Davası AvukatıMakaleler2 Yorum26 Eylül 2014

Boşanma davası açacak bireylerin en fazla merak ettiği konulardan birisi de boşanma davalarında süre olmaktadır. Boşanma davalarında süre açısından belirleyici olan temel özellik boşanma davası açacak olan kişinin eşi ile uzlaşma içerisinde olup olmamasıdır. Boşanma davası açacak olan kişi eşi ile uzlaşma içerisinde olursa anlaşmalı boşanma davası, eşi ile uzlaşma içerisinde olmaması durumumda ise açılacak olan dava çekişmeli boşanma davası olacaktır. Anlaşmalı boşanma davalarında süre daha kısa olurken çekişmeli boşanma davalarında süre daha uzun olmaktadır.

Boşanma Davalarında Süre

Anlaşmalı boşanma davalarında süre açısından belirleyici olacak unsur uzman bir boşanma avukatı tarafından anlaşmalı boşanma protokolü (sözleşmesi) hazırlanmasıdır. Çoğu zaman bireyler anlaşmalı boşanma protokolünü adliye etraflarında bulunan dilekçeciler aracılığı ile hazırlatmaktadırlar. Fakat anlaşmalı boşanma protokolü önemli bir unsurdur ve şansa bırakılamamalıdır. Zira gelişi güzel ve standart şekilde hazırlanmış anlaşmalı boşanma protokolü  anlaşmalı boşanma davalarında süre uzamasına neden olmakla birlikte anlaşmalı boşanma davasının reddi ile de sonuçlanabilmektedir.

Diğer taraftan eşlerin boşanma sürecinde fikir birliğinde olmamaları sonucunda açılacak olan çekişmeli boşanma davalarında süre en az 7 8 ay olmaktadır. Hatta çekişmeli boşanma sürecinde atılacak adımların yanlış olması durumunda çekişmeli boşanma davalarında süre 3 yıla kadar çıkabilmektedir. O halde çekişmeli boşanma davalarında süre açısından en kısa sürede boşanma gerçekleştirilmesi adına bireylerin uzman bir boşanma avukatı tarafından hukuki destek almaları önerilmektedir. Çekişmeli boşanma davalarında süre üzerinde belirgin bir fayda sağlayacak olan boşanma avukatı eşlerin çekişmeli boşanma davalarının 7 8 ay gibi bir sürede tamamlanmasını sağlayabilmektedir.

Boşanmak istiyorum diyen bireylerin zorlu boşanma sürecini en kısa sürede atlatmak istemeleri neticesinde alacakları hukuki destek ile birlikte anlaşmalı boşanma davaları 2 3 ay içerisinde, çekişmeli boşanma davaları ise 7 8 ay içerisinde neticelenmektedir. Boşanma davalarında boşanma avukatı tarafından hukuki destek alınması durumunda eşler süre açısından fayda sağlayabileceği gibi boşanma neticesinde yaşanabilecek olan hak kayıplarının da önlenmesi sağlanabilmektedir.

Boşanma davalarının en kısa süre içerisinde sonuçlanması isteniyorsa bireylerin bu süreç içerisinde gerekli hukuki prosedürleri doğru bir şekilde yerine getirmeleri esas unsur olacaktır.

Boşanma Davalarında Süre 2015 Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Aliye diyor ki:

eşimden boşanacağım Boşanma Davalarında Süre 2015 konusunda yardıma ihtiyacım var

2. Taner diyor ki:

boşanma avukatı tutmalımıyım