Boşanma Davalarında Velayete Nasıl Karar Verilir?

Boşanma Davası AvukatıVelayet2 Yorum17 Ağustos 2014

Boşanma aşamasında eşlerin sıklıkla uzlaşamadıkları noktalardan birisi de çocuğun velayeti olmaktadır. Çocuğun velayetini hangi tarafın alacağı, hangi ebeveynin çocuğa daha iyi bir gelecek sağlayacağı ile ilgili bir durumdur. Hakimler de boşanma sonrası çocuğun menfaatleri doğrultusunda düşünerek, çocuğun velayetinin kime verileceğine karar vermektedir. Boşanma davalarında velayete karar verilirken esas unsur çocuğun menfaati olmaktadır.

Anlaşmalı boşanma davalarında eşlerin kendi aralarında boşanma protokolü imzalamaları ve protokol içerisinde velayeti kimin alacağına dair uzlaşma içerisinde olmaları önemlidir. Fakat bu uzlaşma yüzde yüz geçerli olacaktır demek yanlış olur. Hakim eşler her ne kadar velayet konusunda uzlaşmış olsalar bile çocuğun menfaatinin farklı olması durumunda velayeti karşı tarafa da verebilmektedir. O nedenle anlaşmalı boşanma davası içerisinde eşlerin velayet hususunda uzlaşmalarının hakim nezdinde de kanaat oluşturması adına etkin bir savunma yapmaları gerekmektedir.  Anlaşmalı boşanma davalarında çocuğun menfaatinin uzlaşılan şekilde daha doğru olduğuna hakim kanaati oluşturulması adına etkin savunma yapılması önemlidir. Bu nedenle eşlerin anlaşmalı boşanma davaları için de uzman bir hukukçudan destek almaları yani anlaşmalı boşanma davaları için boşanma davası avukatı tutmaları önerilir.

Boşanma Davalarında Velayete Nasıl Karar Verilir?

Çekişmeli boşanma davalarında da eşler çoğu zaman çocuğun velayeti konusunda çekişme içerisinde olmaktadır. Çoğu anne ve baba çocuğun kendisinde kalmasını talep etmektedir. Bu durumda hakim yine çocuğun menfaatini gözeterek velayeti kimin alacağına karar verir. Çekişmeli olarak boşanacak bireylerin bu süreçte alacakları hukuki destek sayesinde çocuğun velayetinin kendisinde olmasının çocuğun daha fazla menfaatine olacağı konusunda hakim kanaati oluşturmaları olasılığı da artacaktır. Çekişmeli boşanma davası sürecinde boşanma davası avukatı tutulması bireylere çocuğun velayetinin alınması adına mutlak fayda sağlayacaktır.

Velayeti alınacak olan çocuğun seçim yapabilecek bir yaşta olması durumunda hakim çocuğa hangi ebeveyni ile yaşamak istediğini sormaktadır. Fakat yaş olarak küçük ve seçim yapabilecek durumda olmayan çocukların velayeti konusunda hakim kararı esas unsurdur.

Öte yandan çocuğun velayeti konusunda esas kararı hakim vermektedir. Çocuğun velayetine ilişkin karar süreklilik arz eden bir karar olmamaktadır. Boşanmanın gerçekleşmesinden ve velayet kararının verilmesinden sonra da eşler velayetin değiştirilmesine ilişkin tekrar dava açabilmektedirler. Velayetin değiştirilmesi davası açacak bireyler mevcut velayette çocuğun menfaatinin sarsıldığını öne sürebilmektedirler. Örneğin velayet sahibi kişinin haysiyetsiz yaşam sürmesini öne sürerek velayetin değiştirilmesi davası açılabilmektedir.

Boşanma Davalarında Velayete Nasıl Karar Verilir 2015, Boşanma Davalarında Velayete Nasıl Karar Verilir ne belirleyici olur, Boşanma Davalarında Velayete Nasıl Karar Verilir ne yapılmalıdır

Boşanma Davalarında Velayete Nasıl Karar Verilir? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Aytuğ diyor ki:

teşekkürler yardımınız için

2. Volkan diyor ki:

boşanacağım ama dava süreci hakkında bilgim yok ne yapmalıyım

Boşanma Davalarında Velayete Nasıl Karar Verilir? Hakkında Yorum Yaz