Boşanma Davalarında Yetkili Mahkeme

Boşanma Davası AvukatıMakaleler5 Yorum16 Şubat 2015

Boşanma davası açacak bireyler açısından süreç içerisinde gerekli adımların doğru atılması boşanma süresini etkileyen unsurlar arasındadır. Bu açıdan boşanma davasının açılacağı yetkili mahkemenin doğru saptanması gerekir. Boşanma davası bilindiği gibi Aile Mahkemelerine açılmaktadır. Bireyler boşanma davasını hangi Aile Mahkemesine açmaları gerektiğini bilmelidirler. Aksi durumda yetkisizlik kararı çıkması bireylere zaman kaybı anlamına gelecektir.

Boşanma Davalarında Yetkili Mahkeme

Boşanma davası açılması için bireyler eşleriyle birlikte yaşadıkları yer mahkemesine boşanma dilekçesi vererek başvuru yapabilirler. Burada eşleri ile birlikte yaşadıkları yer cümlesinden kasıt resmi ikamet adresleridir. Eşler son 6 ayda birlikte ikamet ettikleri yerdeki Aile Mahkemesine başvuru yapabilirler. Eğer ki eşlerin ikamet adresleri son altı ay içerisinde farklı yerlerde ise, boşanma davası davalının bulunduğu yerde açılabilir. Boşanma davası açılırken yetkili mahkemenin yanlış belirlenmesi ya da davanın yanlış yerde açılması durumunda hakim yetkisizlik kararı verecektir. Bu da davanın yeniden yetkili mahkemenin bulunduğu yerde açılması anlamına gelir. Böylesi bir durumda davayı açan kişiler zaman kaybı yaşarlar.

Boşanma davası açacak bireyler açısından boşanma davalarında yetkili mahkeme saptanması kadar boşanma sürecinin hukuki altyapısının da oturtulması önemlidir. Bu nedenle boşanma davası dilekçesi hazırlanması, boşanmak için öne sürülecek olan hukuki sebeplerin doğru belirlenmesi, öne sürülecek boşanma nedenlerinin ispatı, boşanma davası içerisinde tanık belirtme, boşanmayı getiren olaylar dizine ilişkin argümanlar sunulması, cevap dilekçesi hazırlanması, boşanmadan doğacak olan haklara ilişkin taleplerin belirlenmesi gibi bir çok unsur karmaşık olabilmektedir.

Boşanma Davalarında Yetkili Mahkeme Nasıl Belirlenir?

Boşanma sürecindeki karmaşık prosedürlerin etkili bir şekilde yerine getirilmesi gerekir. Hukuki prosedürler, boşanma davası süresini ve sonucunu direk olarak etkilemektedir. Bu süreçte boşanma davası avukatı tutulması önerilir. Boşanma avukatı açılacak boşanma davasının en kısa sürede sonuçlandırılmasını sağlayabilmekte ve boşanmadan kaynaklanacak velayet, mal paylaşımı, nafaka ya da tazminat gibi konularda hak kaybı yaşanmasını önleyebilmektedir. Boşanma davası avukatı tutmak müvekkillerine mutlak fayda sağlayacaktır. Her ne kadar boşanma davası avukatı tutulması zorunlu olmasa bile boşanma davası avukatı tutulması önerilmektedir. Bireylerin gelirinin bulunmaması durumunda boşanma davası avukatı, bulunulan ildeki Barolardan ücretsiz talep edilebilir.

Boşanma Davalarında Yetkili Mahkeme Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Mehtap diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

2. Ayşe diyor ki:

boşanma konusunda yardımlarınızı bekliyorum

3. Neslihan diyor ki:

Boşanırsam çocuğumu alabilir miyim

4. Meftune diyor ki:

boşanmak istiyorum Boşanma Davalarında Yetkili Mahkeme konusunda size danışabilir miyim

5. ismail diyor ki:

size nasıl ulaşabilirim