Boşanma Davası Hangi Mahkemede Açılır?

Boşanma Davası AvukatıMakaleler9 Yorum29 Ocak 2015

Boşanma evlilik birliğinin yasal olarak sonlandırılması kavramıdır. Yasal olarak evliliğin bitirilebilmesi için bireylerin 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu uyarınca boşanma davası açmaları gerekmektedir. Bu süreçte hukuki prosedürlerin doğru işletilmesi gerek boşanma davasının süresi gerekse de boşanma davasının sonucu açısından önem arz etmektedir. Bu anlamda bireylerin merak ettiği konulardan birisi boşanma davası hangi mahkemede açılır konusudur.

Boşanma Davası Hangi Mahkemede Açılır

Boşanma davası hangi mahkemede açılır diye merak eden bireyler açısından boşanma davasının açılacağı yetkili mahkeme Aile Mahkemesidir. Çiftler açısından boşanma davasının hangi Aile Mahkemesinde açılacağı doğru tespit edilmelidir. Boşanma davası eşlerin son altı ay içerisinde birlikte yaşadıkları yerde bulunan Aile Mahkemesinde açılmalıdır. Burada birlikte yaşanılan yerden kasıt resmi ikamet adresleridir. Eşler son altı ay içerisinde farklı yerlerde ikamet ediyorlar ise (örneğin: çalışma nedeniyle farklı bir şehirde oturma gibi) boşanma davası ikamet adresinin bulunduğu yerdeki Aile mahkemesinde açılabilir.

Boşanma davası hangi mahkemede açılır diye merak eden bireyler açısından boşanma davasının açılacağı mahkemenin belirlenmesi kadar açılacak olan boşanma davasının nasıl yürütüleceği de önemli bir konudur. Bu bağlamda bireylerin boşanma davası için gerekli belgeleri doğru bir şekilde hazırlaması, boşanma davasında öne sürülecek boşanma nedeninin doğru belirlenmesi, boşanma davası içerisinde boşanma gerekçesinin etkili bir şekilde savunulması ve ispatı… gibi bir çok prosedür de boşanma isteminin yerine getirilebilmesi açısından önemlidir. Bu nedenle boşanma davası hangi mahkemede açılır diye merak eden kişilerin tüm süreci etkili bir şekilde yürütmeleri önerilmektedir.

Boşanma sürecinin etkili bir şekilde yürütülmesi hukuki bilgi ve deneyim isteyen bir konu olmaktadır. O nedenle bireylerin bu süreçte uzman bir boşanma avukatı tarafından destek almaları önerilir. Boşanma avukatı müvekkillerinin en kısa sürede en kolay şekilde boşanmalarını sağlamak adına hizmet vermektedir. Boşanma avukatı tutmanın bir diğer avantajı ise boşanma sonrası yaşanması muhtemel hak kayıplarının önüne geçilmesidir.

Boşanma davası hangi mahkemede açılır diyen kişilerin bu süreçte tutacakları boşanma avukatı, çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka, tazminat gibi hususlarda yaşanabilecek hak kayıplarının önüne geçebilmektedir. O yüzden boşanma avukatı tutulması zorunlu olmasa bile önerilmektedir.

Boşanma Davası Hangi Mahkemede Açılır? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Derya diyor ki:

boşanma davası nasıl açılır

2. Kamil diyor ki:

boşanma davasını ben mi açmalıyım

3. erkin diyor ki:

çekişmeli boşanma ne kadar sürer

4. Ersan diyor ki:

boşanma davasını ben mi açmalıyım

5. Naile diyor ki:

boşanma konusunda yardım istiyorum

6. Sertaç diyor ki: