Boşanma Davası Nasıl Açılır Mal Paylaşımı?

Boşanma Davası AvukatıMakaleler13 Yorum9 Mart 2015

Boşanma eşlerin, evlilik birliğini yasal olarak sonuçlandırmaları kavramıdır. Bu süreçte taraflardan birisi 4721 sayılı Medeni Kanun uyarınca boşanma davası açmaları gerekir. Kanun boşanma davası açmak isteyen kişilerin haklı boşanma sebeplerine sahip olmasını talep etmektedir. Haklı boşanma sebepleri sahibi olmayan kişilerin açacakları boşanma davası reddedilmektedir. Boşanma davası nasıl açılır diye merak eden bireylerin bu süreçte davayı açmaları gereken mahkeme Aile Mahkemesidir. Bireyler eşleri ile birlikte yaşadıkları yer mahkemesine boşanma istemiyle dava açabilirler. Eşlerin 6 aydan daha uzun bir süre farklı yerlerde ikamet etmeleri durumunda ise davayı açacak kişi davalının bulunduğu yerdeki Aile Mahkemesine boşanma istemiyle dava açabilir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır Mal Paylaşımı Nasıl Yapılır?

Boşanma davası nasıl açılır diye merak eden kişilerin bu süreçte davayı açmalarından daha önemlisi davayı nasıl yürütecekleridir. Boşanma davası süreç olarak karmaşık ve zor bir yapıdadır. Davanın açılacağı yetkili mahkemenin belirlenmesi, dava için gerekli belgelerin hazırlanması, cevap dilekçeleri, karşı dava süreci, tanık listesi sunma, tanık beyanları, öne sürülen boşanma sebepleri ispatı, boşanma davası duruşmasında etkili bir savunma yapma… gibi bir çok unsur boşanma davası nasıl açılır diyen kişilerin yerine getirmeleri gereken hukuki prosedürlerdir.

Boşanma davası nasıl açılır diyen kişiler boşanma sürecinde sıklıkla hak kaybı yaşayabilmektedir. Hak kaybı yaşanılan konulardan birisi de mal paylaşımı konusudur. Boşanma davalarında mal paylaşımı eşlerin bağlı oldukları mal rejimine göre yapılmaktadır. 2002 yılından önce Medeni Kanunda mal ayrılığı ilkesi varken 2002 yılında yapılan değişiklik ile edinilmiş mallara katılma rejimi yasal mal rejimleri arasında yer almaktadır. Buna göre boşanma davası nasıl açılır diyen bireylerin bulundukları mal rejimi mal paylaşımının nasıl yapılacağını belirlemektedir. Mal ayrılığı rejiminde her birey kendi satın aldığı malın sahibi olurken edinilmiş mallara katılma rejiminde ise mal paylaşımı yapılırken evlilik içerisinde satın alınan mallar üzerinde her iki taraf da hak iddia edebilmektedir.

Mal paylaşımı konusunda yaşanabilecek hak kayıplarının önüne geçilmesi adına bireyler boşanma davası sürecini mutlaka uzman bir boşanma davası avukatı ile yürütmelidirler. Boşanma davalarında avukat tutmak zorunlu değildir fakat tutulacak olan boşanma avukatı deneyimi ve hukuki bilgisi sayesinde boşanma davalarında mal paylaşımı konusunda yaşanacak hak kayıplarını bertaraf edebilmektedir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır Mal Paylaşımı 2015

Etiketler: , , , , ,

Boşanma Davası Nasıl Açılır Mal Paylaşımı? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Sertaç diyor ki:

çekişmeli boşanma ne kadar sürer

2. Melis diyor ki:

boşanma hakkında soru sormak istiyorum

3. Ersan diyor ki:

eşimi sevmiyorum yardım lütfen

4. Sedat diyor ki:

bana ulaşabilir misiniz

5. Gamze diyor ki: