Boşanma Davası

Boşanma Davası AvukatıMakaleler3 Yorum30 Ağustos 2014

Boşanma eşlerin evlilik birliğini sürdürmek istememeleri nedeniyle yasal olarak ayrılmaları kavramıdır. 4721 sayılı Medeni Kanun bireylerin yasal olarak ayrılmalarına olanak sağlamaktadır. Medeni Kanuna göre eşlerin boşanabilmeleri için haklı boşanma sebeplerine sahip olmaları gerekmektedir. Boşanma sebepleri Medeni Kanun içerisinde 166. Maddede belirtilmektedir. Söz konusu kanuna göre eşler açacakları boşanma davası içerisinde genel boşanma nedenleri ya da özel boşanma nedenlerinden birisine sahip olmalıdır.

Boşanma Davası

Farklı boşanma davası türleri bulunmaktadır. Boşanma davası açarak evliliğini sonlandırmak isteyen eşler boşanma ile ilgili konularda uzlaşma içerisinde olmaları durumunda açılacak olan boşanma davası usul ve şekil yönünden “anlaşmalı boşanma davası” olarak adlandırılır. Eşlerin boşanmaları hakkında fikir ayrılığı içerisinde olması durumunda ise açılacak olan boşanma davası şekil ve usul yönünden “çekişmeli boşanma davası” olarak adlandırılır.

Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma davası yukarıda da belirtildiği üzere eşlerin boşanma konularında uzlaşma içerisinde olmaları neticesinde görülmektedir. Medeni Kanun eşlerin anlaşmalı boşanabilmelerini belirli şartlara bağlamaktadır. Anlaşmalı boşanma şartları olarak adlandırılan bu koşullara göre öncelikle eşler en az bir yıl süre ile evli olmak durumundadırlar. Bir yıldan daha az süre zarfında evli olan eşlerin anlaşmalı boşanma davası açmaları mümkün olmamaktadır.

Anlaşmalı boşanma davası açabilmenin şartlarından bir diğeri ise eşlerin uzlaşma içerisinde oldukları boşanma konularını beyan ettikleri bir boşanma protokolü imzalamaları gerekir. Anlaşmalı boşanma protokolü imzalayacak olan eşler açısından imzalanacak protokolün uzman bir hukukçu tarafından hazırlanması önemlidir. Çünkü anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde yanlış yapılacak bir madde ya da unutulacak bir konu eşlerin anlaşmalı boşanma gerçekleştirmelerini engelleyecektir.

Anlaşmalı boşanma davası açarak boşanmak isteyen kişilerin eşleri ile anlaşma içerisinde oldukları konular nafaka, velayet, mal paylaşımı ya da tazminat gibi konular olmaktadır.  Eşler boşanmanın tüm konularında uzlaşma içerisinde olmak zorundadırlar. Örneğin eşler açısından çocuğun velayetinin kimde olacağı hakkında uzlaşma içerisinde olmak yeterli olamaya bilmektedir. Velayeti alamayan tarafın çocuğu hangi zaman dilimlerinde ve ne kadar sıklıkla görebileceği de boşanma protokolü içerisinde açıkça ifade edilmeleridir. Aksi durumda anlaşmalı boşanma davasının reddi gibi bir durumu ile karşılaşılabilir. Bu gibi bir çok ince nüans anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde bulunmalıdır. Bu nedenle anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanması aşamasında boşanma davası avukatı tarafından hukuki destek alınmalıdır.

Anlaşmalı boşanma şartlarından sonuncusu ise eşlerin boşanma davası görülmesi esnasında duruşma salonunda bulunmaları gerekmektedir. Hakim eşlerin boşanma protokolü içerisinde beyan ettikleri konuların teyit edilmesi adına eşleri tekrar mahkeme salonunda dinlemek istemektedir.

Anlaşmalı boşanma davası çekişmeli boşanma davası ile kıyaslandığında daha kısa süre içerisinde neticelenmektedir. Anlaşmalı boşanma davası açacak kişiler açısından anlaşmalı boşanma avukatı tutarak yapılacak olan boşanma protokolü sayesinde bireyler tek celsede boşanabilmektedirler.  Tek celsede boşanma gerçekleştirmek ancak açılacak olan boşanma davasının türünün anlaşmalı boşanma davası olması ile mümkündür. Anlaşmalı boşanma davalarında da tek celsede boşanma gerçekleştirmek her zaman mümkün olamayabilmektedir. Bu nedenle bireylere boşanma davası avukatı tarafından hukuki destek almaları önerilir. Boşanma davalarında diğer dava türlerinde olduğu gibi avukat tutmak zorunlu değildir. Fakat eşlerin boşanma sürecinde boşanma davası avukatı tutmaları onlara mutlak fayda sağlamaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davası

Çekişmeli boşanma davası eşlerin boşanma davası ile ilgili konularda uzlaşma içerisinde olmamaları durumunda açılacak olan boşanma davası türüdür. Çekişmeli boşanma davası içerisinde eşler herhangi bir konu üzerinde fikir ayrılığı yaşayabilirler. Kimi zaman eşlerden birisi boşanmak istemezken kimi zaman da eşler boşanma kararını birlikte almış olsalar bile çocuğun velayeti, mal paylaşımı, tazminat ve ya nafaka gibi konularda fikir ayrılığı yaşayabilirler. Eşlerin boşanma ile ilgili herhangi bir konuda fikir ayrılığı içerisinde olması boşanma sürecinin daha sancılı geçmesine neden olabilmektedir. Özellikle çekişmeli boşanma davalarının süresinin uzun olması eşleri bu süreçte hem maddi hem de manevi olarak yıpratırken varsa çocukları da psikolojik olarak etkilemektedir.

Çekişmeli boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte hukuki destek almaları oldukça önemlidir. Boşanma konularından herhangi birisi içerisinde hak kaybı yaşamak istemeyen bireylerin bu süreçte boşanma davası avukatı tutarak profesyonel anlamda hukuki destek alması onların menfaatine olmaktadır. Boşanma davası avukatı çekişmeli boşanma gerçekleştirecek müvekkillerinin gerek hak kaybı yaşamalarının önüne geçilmesi gerekse de en kısa süre içerisinde boşanabilmeleri adına onlara destek sağlamaktadır.

Hemen Uzman Boşanma Davası Avukatına Danış!!

Boşanma Davası Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Cansu diyor ki:

boşanma sonrası çocuk kime verilir

2. keriman diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

3. ismet diyor ki:

boşanma konusunda hukuki destek istiyorum

Boşanma Davası Hakkında Yorum Yaz