Boşanma İşlemleri Nasıl Olur?

Boşanma Davası AvukatıMakaleler6 Yorum13 Mart 2015

Boşanma eşlerin evlilik birliğini yasal olarak sonlandırmaları kavramıdır. Bunun için boşanma davası açılması kanunen gereklidir. Boşanma işlemleri nasıl olur diyen kişilerin boşanma davası açmadan evliliklerini sonlandırmaları mümkün değildir. Bu nedenle hukuki süreçte boşanma işlemleri için Aile Mahkemesine boşanma davası açılması gerekir. Aile Mahkemesinin bulunmadığı yerlerde Asliye Hukuk Mahkemesi görevlidir.

Boşanma İşlemleri Nasıl Olur

Boşanma işlemleri nasıl olur diyen bireyler açısından hazırlanacak olan boşanma dilekçesi ile birlikte resmi ikamet adresinin bulunduğu yer mahkemesine başvuru yapılmaktadır. Bireysel olarak bu boşanma başvurusu yapılabileceği gibi boşanma davası avukatı aracılığı ile de yapılabilmektedir.

Boşanma davası dilekçesi mahkemece incelenerek boşanma davası için duruşma günü verilir. Duruşma günü verilirken boşanma dilekçesi içerisinde belirlenen boşanma nedenleri ile birlikte, boşanma davasının açılacağı mahkemenin iş yükü de belirleyici olmaktadır. Buna göre boşanma davası duruşma günü yakın bir tarihe alınabileceği gibi uzak bir tarihte de olabilmektedir.

Boşanma işlemleri nasıl olur diyen kişiler açısından boşanma davasının açılmasından daha önemli olan husus boşanma davasının nasıl yürütüleceğidir. Boşanmanın hukuki süreci karmaşıktır ve izlenecek yollarında belirlenmemesi ya da yanlış belirlenmesi boşanma davasının reddi ile sonuçlanabileceği gibi boşanma davası süresini de etkileyecektir.

Boşanma aşamasında merak edilen konulardan birisi de boşanma davasını kimin açması gerektiği konusudur. Hukuki açıdan boşanma davasını kimin açtığı önemli değildir. Boşanma davalarında esas unsur davayı açan kişinin öne sürdüğü hukuki sebepleri ispatıdır. Diğer yandan dava açılan bireyin de karşı dava açma hakkı vardır. Boşanma davalarında öne sürülen boşanma sebeplerinin ispatının olmaması durumunda dava reddedilir. Bu da bireylerin 3 yıl boyunda tekrar aynı nedenle boşanma davası açmalarını engellemektedir.

Anlaşmalı boşanma ve Çekişmeli boşanma kavramları ne anlama gelir?

Boşanma işlemleri nasıl olur diyen kişilerin ile ilgili olarak açılan boşanma davasında eşlerin her konuda uzlaşma içerisinde olması durumunda görülen dava türü anlaşmalı boşanma davası olarak adlandırılır. Anlaşmalı boşanma davası açılabilmesi için 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu anlaşmalı boşanma şartları belirlemiştir. Bu şartların oluşmaması durumunda eşler anlaşmalı boşanamaz. Çekişmeli boşanma kavramı ise boşanma süreci içerisinde eşlerin her hangi bir konuda uzlaşma sağlayamamaları durumunda açılan boşanma davasının yürütülme şeklidir. Çekişmeli boşanma davası süreç olarak daha uzundur ve anlaşmalı boşanma davası tek celsede sonuçlandırılabilirken çekişmeli boşanma davası bir kaç celse sürebilmektedir.

Boşanma davası Avukat ile yürütülmeli midir?

Boşannın zor bir süreci ifade etmesi bireylerin bu süreçte hukuki desteğe ihtiyaç duymalarına neden olur. Boşanma işlemleri nasıl olur diyen kişiler açısından boşanma davası avukatı tutulması zorunlu değildir. İsterlerse bireyler boşanma davasını avukat olmadan da yürütebilirler. Lakin süreç içerisinde yasal hakların korunması, boşanma davasının en kısa sürede sonuçlandırılabilemesi gibi kavramlar bireyler açısından önemlidir. Ülkemizde boşanma davası sürelerine bakıldığında 2 3 yıl sürebildiği görülmektedir. Boşanma davası avukatı ile açılan boşanma davaları ise çok daha kısa sürelerde sonuçlanır. Diğer yandan boşanma davalarında varsa çocuğun velayetinin alınması, mal paylaşımının yapılması, tazminat talep edilmesi, nafaka talep edilmesi gibi hususlarda yasal hakların korunması adına da boşanma davası avukatı müvekkilinin haklarını korumaktadır.

Boşanma İşlemleri Nasıl Olur? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Yasemin diyor ki:

boşanma davası ortalama ne kadar sürer

2. Volkan diyor ki:

boşanmak istiyorum ama yardım gerekiyor

3. Koray diyor ki:

boşanma konusunda yardımlarınızı bekliyorum

4. Mustafa diyor ki:

boşanma avukatı tutmalımıyım

5. Merve diyor ki:

bana ulaşabilir misiniz

6. Caner diyor ki: