Boşanma Maddi Tazminat

Boşanma Davası AvukatıTazminat8 Yorum23 Eylül 2014

Boşanma neticesinde bireyler tazminat talebinde bulunabilmektedirler. boşanma tazminat talepleri maddi tazminat talebi ve manevi tazminat talebi olarak farklılık göstermektedir. Manevi tazminat talebinde bulunacak olan bireyler kişilik haklarının saldırıya uğradığını ve bu durumundan zarar gördüğünü öne sürerek manevi tazminat talebinde bulunabilmektedir. Maddi tazminat nasıl alınır diye merak edenler için ise boşanma davası neticesinde bireylerin maddi tazminat talepleri değerlendirilir. Boşanma sonrası maddi tazminat alabilmek için öncelikle boşanmanın gerçekleşmiş olması gerekir.

Boşanma Maddi Tazminat Nedir?

Boşanma maddi tazminat almak isteyen bireyler açısından maddi tazminat kavramı, “evlilik içerisinde eşlerin birbirlerine olan maddi yararları boşanma sonrasında sekteye uğrayacaktır. Boşanma sonrası mağduriyetinin önüne geçilmesi adına boşanma davası neticelenmesi ile birlikte bireyler maddi tazminat talep edebilirler.

Boşanma davası maddi tazminat için neticelenmesi gereken bir unsurdur ve bireyler maddi tazminat talebinde bulunabilmek için boşanmanın gerçekleşmesini beklemek durumundadırlar. Boşanma neticesinde maddi tazminat davası açacak olan kişilerin bu süreçte boşanmayı getiren olaylar içerisinde diğer eşe göre kusursuz ve ya az kusurlu olmalıdırlar. Aksi durumda boşanma sonrasında maddi tazminat talepleri yerine gelmeyecektir.

Boşanma Maddi Tazminat Nasıl Alınır?

Boşanmayı ortaya çıkaran olaylar dizisinde eşlerden daha az kusurlu olan ve ya kusursuz olan (maddi tazminat istenecek eş kusurlu olmak durumundadır.) maddi tazminat talebinde bulunabilir. Maddi tazminat istiyorum diyen kişilerin bu istemlerini boşanma gerçekleştirildikten sonra bir yıl içerisinde maddi tazminat davası açarak talep etmelidirler.

Boşanma Maddi Tazminat Miktarı

Boşanma sürecinde maddi tazminat ve manevi tazminat kıyaslandığı zaman manevi tazminat miktarlarının daha düşük olduğu görülecektir. Fakat maddi tazminat talebinde bir sınır bulunmamaktadır. Bireyler evliliğin sonlanması ile birlikte yaşadığı mağduriyeti maddi tazminat talebi ile isteyebilmektedir.

Maddi tazminat boşanma sonrasında istenecek olsa bile bu süreçte bireylerin boşanma avukatı ile maddi tazminat taleplerini dile getirmeleri onların boşanma sonrasında yaşayacağı hak kayıplarının önüne geçilmesini sağlayabilmektedir. Boşanma avukatı müvekkillerinin en kısa süre içerisinde maddi tazminat talebinin karşılanması adına hizmet vermektedir. Bu nedenle bireylere maddi tazminat taleplerinin karşılanması adına onları savunacak en iyi boşanma avukatı tarafından hukuki destek almaları önerilmektedir.

Boşanma Maddi Tazminat Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Ersan diyor ki:

boşanma sonrası çocuğumun durumu ne olur

2. Fatma diyor ki:

çocuğumun velayetini almak istiyorum

3. Bahar diyor ki:

zor durumdayım yardımcı olabilir misiniz

4. Atiye diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

5. Aynur diyor ki:

en kısa sürede nasıl boşanabilirim

6. Gamze diyor ki: