Boşanma Ne Kadar Sürer

Boşanma Davası AvukatıMakaleler2 Yorum27 Nisan 2015

Boşanmak isteyen kişi açısından bu süreçte yasal olarak evliliğin bitirilebilmesi için boşanma davası açılması gerekmektedir. Açılacak boşanma davasının türü, boşanma davasının açılacağı yer mahkemesi, boşanma davası için avukat tutulup tutulmaması gibi bir çok unsur boşanma ne kadar sürer diyen kişi açısından belirleyici olan hususlardır. Boşanma ne kadar sürer diyen kişinin öncelikle bu süreci nasıl yürüttüğü ve hukuki prosedürleri ne denli hızlı yerine getirebildiği gibi konular en kısa sürede boşanmanın gerçekleşmesini sağlar.

Boşanma Ne Kadar Sürer

Boşanma davaları farklı usul ve şekillerde açılabilmektedir. Örneğin eşlerin boşanmanın hukuki sonuçlarının tümünde uzlaşması ve medeni kanun içerisinde belirtilmiş şartların yerine getirildiği durumlarda anlaşmalı boşanma davası açılabilmektedir. Anlaşmalı boşanma ne kadar sürer diyen kişi açısından bu dava uzman bir boşanma avukatı ile açıldığında 1 hafta ile 3 ay arasında sonuçlandırılabilir. Eşlerin boşanmanın hukuki sonuçları üzerinde uzlaşamamaları durumunda ise açılacak boşanma davası şekil ve usul yönünden çekişmeli boşanma olarak adlandırılır. Çekişmeli boşanma anlaşmalı boşanma ile kıyaslandığında daha uzun zamanda neticelenecektir. Çekişmeli boşanma davaları 2 3 yıl gibi bir sürede sonuçlanabileceği gibi tarafların boşanma avukatı tutmaları durumunda 8 ay ile 1 yıl arasında bir sürede de boşanma sonuçlandırılabilir.

boşanma ne kadar sürer

Boşanma davasının açılacağı yer mahkemesi de boşanma davası süresini belirlemektedir. Örneğin iş yoğunluğu az olan bir mahkemede boşanma davasının açılması durumunda duruşma günleri de daha sık aralıklarla olacağından boşanma ne kadar sürer diyen birey açısından süre daha kısa olacaktır. Fakat iş yoğunluğu fazla olan mahkemede açılacak boşanma davası süre olarak daha uzun vadede görülecek ve boşanma daha geç neticelenecektir.

Boşanma ne kadar sürer diye merak eden birey açısından burada belirleyici olan en önemli hususlardan birisi boşanma davası avukatı tutulup tutulmamasıdır. Boşanma davası avukatı müvekkillerinin öncelikle yasal haklarını korumakla birlikte zorlu boşanma sürecinin de en kısa sürede sonuçlandırılmasını sağlamaktadır. Boşanma davası avukatı tutulması zorunlu değildir. Bireyler isterlerse kendileri de boşanma davası açabilirler fakat boşanma davası açılmasından öte bu davanın nasıl yürütüleceği önemlidir. Boşanma ne kadar sürer sorusunun esas belirleyicisi de boşanma davası avukatı olacaktır.

Etiketler: , ,

Boşanma Ne Kadar Sürer Hakkında Yapılan Yorumlar

1. ibrahim diyor ki:

Merhaba adım ibrahim boşanma konusunda yardımcı olabilir misiniz?

2. kamile diyor ki:

teşekkürler yardımınız için