Boşanmanın Tanınması Davası Nedir?

Boşanma Davası AvukatıBoşanmanın Tanınması Davası4 Yorum18 Ağustos 2014

Boşanmanın tanınması davası, yurtdışında ikamet ettiği dönemde boşanma davası açarak o ülke mahkemelerinde verilen boşanma kararının Türkiye’de tanınması adına açılacak olan dava türüdür. Milletlerarası Özel Hukuk’a göre yabancı ülkede gerçekleştirilen boşanmalar ülkemizde tanınmamaktadır. Hal böyle olunca daha önce yurtdışında boşanma gerçekleştirmiş bireyler anavatana geri döndüklerinde hala evli olarak göründüklerini ancak o zaman fark etmektedirler. Bu yüzden yurtdışında boşanma gerçekleştirmiş vatandaşlarımızın boşanma kararlarının Türkiye’de tanınması adına boşanmanın tanınması davası açmaları gerekmektedir.

Boşanmanın Tanınması Davası

Boşanmanın tanınması davası açacak olan kişiler açısından boşanmanın tanınması zahmetli bir süreç olmakla birlikte boşamanın tanınması dava süresi de oldukça uzun olabilmektedir. Özellikle boşanmanın tanınmasına ilişkin belgelerin yurtdışından gelmesi boşanmanın tanınması davası süresini oldukça uzatmaktadır. Daha önceki boşanmanın tanınması davaları incelendiğinde bu davanın yıllar süren örneklerine rastlamak mümkündür. O nedenle boşanmanın tanınması davası açacak kişilere bu süreçte uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı tutmaları önerilmektedir.

Boşanma tanıma tenfiz avukatı müvekkillerinin yurtdışında yaşadığı dönemde gerçekleştirmiş oldukları boşanma işlemlerinin en kısa süre içerisinde ülkemizde de tanınması adına müvekkillerine uzman hukuk desteği sağlamaktadır. Boşanmanın tanınması davası süreci içerisinde uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı tarafından alınacak yardım bireylerin en kısa sürede boşanmalarının tanınmasını sağlayabilmektedir.

Boşanmanın Tanınması Davası Süresi

Boşanmanın tanınması davalarında gerekli belgelerin bir an önce hazırlanması boşanmanın tanınması davalarının süresi açısından önemlidir. Vatandaşlarımız yurtdışında gerçekleştirdikleri boşanmaya ilişkin belgeleri hazırlayarak uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatına iletmeleri durumunda boşanmanın tanınması davası 2 hafta ile 8 hafta arasında süren bir zaman diliminde gerçekleşebilmektedir. Aksi durumda bireylerin açacakları boşanmanın tanınması davası içerisinde gerekli belgelerin yurtdışından gelmesini beklemeleri aylar hatta yıllar sürebilmektedir.

Boşanmanın Tanınması Davası Açılmalı Mıdır?

Boşanmanın tanınması davası açılmaması durumunda yabancı ülkede gerçekleştirilmiş olan boşanma işleminin Türkiye’de bir anlamı bulunmamaktadır.  Yurt dışında boşanan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları boşanmanın tanınması davası açmamaları durumunda tekrar Türkiye’ye döndüklerinde yapacakları tüm resmi işlemlerde hala evli olarak görünecek ve bu durum ileride onlara sıkıntılar doğurabilecektir. Örneğin Türkiye’ye döndükten sonra tekrar evlenmek isteyen bir kişi eğer boşanmanın tanınması davası açmamışsa tekrar evlenememektedir çünkü Türkiye’de hala evli kabul edilmektedir. O halde boşanmanın tanınması davası açılması bireyler açısından en kısa sürede halledilmesi gereken bir konudur.

Etiketler: , ,

Boşanmanın Tanınması Davası Nedir? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Uğur diyor ki:

Boşanmanın Tanınması Davası Nedir? konusunda ne yapmam gerekiyor

2. Mehmet diyor ki:

bana ulaşabilir misiniz

3. Neslihan diyor ki:

boşanma davası avukatı arıyorum

4. Işıl diyor ki:

boşanma sonrası nafaka için yardım lütfen

Boşanmanın Tanınması Davası Nedir? Hakkında Yorum Yaz