Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz4 Yorum24 Aralık 2014

Yurtdışında yaşayan Türklerin yaşadıkları ülkede açtıkları boşanma davası sonucu evliliklerini noktalamaları durumunda, Milletlerarası Özel Hukuk’a göre bu boşanma Türkiye’de tanınmamaktadır. O nedenle yabancı mahkeme kararı ile boşanan kişiler Türkiye’de boşanma tanıma tenfiz davası açmalıdırlar. Boşanmanın Türkiye’de tanınması süresi yabancı ülkede boşanan kişiler tarafından sıklıkla merak edilen  konulardan birisidir.

Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Yurtdışında boşanan ve Türkiye’de boşanmayı tanıtmak isteyen kişilerin boşanma tanıma tenfiz davasını nasıl yürüttükleri boşanmanın Türkiye’de tanınması süresi açısından belirleyici olacaktır. Boşanmanın Türkiye’de tanınması süresi bu süreçte hukuki prosedürlerin ne denli doğru işletildiği ile ilgilidir. O nedenle boşanma tanıma tenfiz davası açacak kişilerin bilgi ve deneyime ihtiyaçları vardır. Bu aşamada yurtdışında boşanan eşlerin her ikisinin de Türkiye’de bulunan farklı farklı boşanma tanıma tenfiz avukatı tutmaları boşanmanın Türkiye’de tanınması süresi açısından avantajına olmaktadır. Zira yurtdışında boşanan çiftler Türkiye’de farklı boşanma tanıma tenfiz avukatı ile bu süreci yürütmek istemeleri durumunda boşanmanın Türkiye’de tanınması süresi 1 hafta ile 3 ay arasında değişecektir.

Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi En Kısa

Boşanma tanıma tenfiz davası yıllarca sürebilen bir dava türüdür. O nedenle dava süresini kısaltmak adına boşanma tanıma tenfiz avukatı tutulması önerilir. Boşanma tanıma tenfiz davası örneklerine bakıldığında 3 5 yıl süren davalar gözlenebilir. O nedenle boşanmanın en kısa sürede Türkiye’de tanınmasının istenmesi durumunda yurtdışında boşanan Türklerin ülkemizde bulunan boşanma tanıma tenfiz avukatları ile dava açmaları tavsiye edilmektedir.

Bireylerin gerekli belgeleri yurtdışından temin etmesi, Türkiye’ye göndermeleri, burada bulunan uzman boşanma tanıma tenfiz avukatları ile dava açmaları onlara süre kazandıracaktır. Diğer yandan davanın bireysel olarak açılması, gerekli belgelerin gönderilmesi için yapılacak tebligatlar, yurtdışındaki mahkemenin gerekli belgeleri Türkiye’ye göndermesi 7 8 ayı bulabilmektedir. Bir de buradaki dava süreleri düşünüldüğünde boşanmanın Türkiye’de tanınması süresi yıllarca sürecektir.

O yüzden Türkiye’de tutulacak olan boşanma tanıma tenfiz avukatı 1 hafta ile 3 ay arasında bir sürede bireylerin boşanmanın tanınması istemlerinin yerine getirilmesini sağlayabilmektedir. Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi açısından zaman kaybetmek istemeyen kişiler, yurtdışı mahkemelerinde boşandıkları eski eşleri ile bu süreci birlikte yürüterek Türkiye’de boşanmanın tanınmasını daha kısa sürede sağlayabilirler.

Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi Hakkında Yapılan Yorumlar

1. ibrahim diyor ki:

ben de bu konuda yardımlarınızı bekliyorum

2. Fatoş diyor ki:

boşanma davası avukatı arıyorum

3. Selçuk diyor ki:

eşimi sevmiyorum yardım lütfen

4. Sedat diyor ki:

boşanacağım ama dava süreci hakkında bilgim yok ne yapmalıyım

Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi Hakkında Yorum Yaz