Çekişmeli Boşanma Davası Maliyeti

Boşanma Davası AvukatıÇekişmeli Boşanma Davası8 Yorum8 Ekim 2014

Çekişmeli boşanma davası açarak mevcut evliliğini mahkeme kararıyla sonlandırmak isteyen bireylerin boşanma sürecinde en fazla merak ettikleri konulardan birisi de çekişmeli boşanma davası maliyeti olmaktadır. Çekişmeli boşanma davası maliyeti içerisinde bireylerin davayı açacakları aile mahkemesi için ödemesi gereken harçlar, çekişmeli boşanma davası için gerekli belgelerin hazırlanmasının maliyeti, çekişmeli boşanma davası için tutulacak olan boşanma avukatı maliyeti gibi pek çok unsur bulunmaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davası Maliyeti

Çekişmeli boşanma davası maliyeti içerisinde en önemli yeri tutacak olan boşanma avukatı olmaktadır. Boşanma avukatı çekişmeli boşanma davalarında bireyler tarafından külfet olarak görülebilmektedir. Fakat bilinmesi gereken, boşanma avukatı tutmak boşanma sürecinin en kısa sürede neticelenmesine ve bunun yanında boşanma sonrası yaşanılabilecek olan hak kayıplarının önüne geçilmesine olanak sağlamaktadır.

Ülkemizdeki boşanma davası süreleri düşünüldüğünde boşanma avukatı tutulması boşanma davasının seyri açısından bireylere mutlak fayda sağlamaktadır. Zira çekişmeli boşanma davaları yıllarca sürebilmektedir.  O nedenle çekişmeli boşanma davası maliyeti hesaplanırken uzman bir boşanma avukatı tutulmasının önemi de göz önüne alınmalıdır.

Çekişmeli Boşanma Davası Maliyeti Ne Kadar Olur?

Çekişmeli boşanma davası maliyeti içerisinde dava giderleri de yer almaktadır. Davanın açılacağı mahkemenin harçları, çekişmeli boşanma davası içerisinde bilirkişi raporu maliyeti, çekişmeli boşanma davası dilekçe hazırlanması gibi unsurlar da çekişmeli boşanma davası maliyeti açısından belirleyici olmaktadır.

Çekişmeli boşanma davası maliyeti davanın açılacağı ilden ile göre değişiklik gösterebilmektedir. Bu konuda kesin bir rakam verilmesi davanın içeriği belirlenmede mümkün olmamaktadır. Bu nedenle çekişmeli boşanma davası maliyeti ile ilgili olarak bireylerin uzman bir boşanma avukatı ile iletişime geçmeleri çekişmeli boşanma davası maliyeti hesaplanması adına bireylere fayda sağlamaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davası Maliyeti Unsurları

Çekişmeli boşanma davalarında bireyler eşleri ile hemfikir olmamaları nedeniyle sıklıkla hak kaybı yaşayabilmektedirler. Nafaka ödenip ödenmeyeceği, çocuğun velayetinin kimde kalacağı, çekişmeli boşanma davası neticesinde eşlerin tazminat talep edip etmeyeceği, mal paylaşımının nasıl yapılacağı gibi hususlarda hak kaybı yaşanmaması adına boşanma avukatı tutulması önerilmektedir.

Çekişmeli boşama davası için boşanma avukatı tutulması zorunlu değildir fakat çekişmeli boşanma süreç olarak uzun ve karışık bir süreç olmaktadır. Bu nedenle çekişmeli boşama davası için boşanma avukatı tutulması önerilir ve çekişmeli boşanma davası maliyeti içerisinde boşanma avukatı vekalet ücreti de hesaplanmalıdır.

Çekişmeli Boşanma Davası Maliyeti Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Hülya diyor ki:

eşimi sevmiyorum yardım lütfen

2. Leman diyor ki:

boşanmada şahit konusunda yardım

3. Pınar diyor ki:

size nasıl ulaşabilirim

4. Deniz diyor ki:

Çekişmeli Boşanma Davası Maliyeti hakkında yardımcı olmanızı rica ediyorum

5. Işıl diyor ki:

eşimden ayrılmak istiyorum yardım edermisiniz

6. Mehtap diyor ki: