Çekişmeli Boşanma Davası Nedir?

Boşanma Davası AvukatıÇekişmeli Boşanma Davası5 Yorum17 Ağustos 2014

Boşanma kavramı eşlerin yasal olarak evlilik birliğini sonlandırmaları anlamına gelmektedir. Eşlerin yasal olarak evlilik birliğini sonlandırmaları için 4721 sayılı Medeni Kanun uyarınca boşanma davası açmaları gereklidir. Boşanma davası şekil ve usul yönünden farklı türlerde olabilmektedir. Eşlerin boşanma ile ilgili olan nafaka, velayet, mal paylaşımı ve tazminat gibi konularda uzlaşma içerisinde olmamaları durumunda açılacak olan boşanma davası “çekişmeli boşanma davası” olarak adlandırılmaktadır.

Çekişmeli Boşanma Davası Nedir

Çekişmeli boşanma davası açacak bireyler açısından bu süreç oldukça zor olabilmektedir. Eşlerin boşanma konularında fikir ayrılığı içerisinde olması nedeniyle uzlaşma zemini olmaması boşanma süresini de etkilemektedir. Çekişmeli boşanma davası süre olarak anlaşmalı boşanma davasından daha uzun olmaktadır. Ülkemizdeki dava süreleri göz önüne alındığında kimi zaman çekişmeli boşanma davası bir yıldan fazla sürebilmektedir. Bu süreçte boşanma davası avukatı tarafından alınacak olan hukuki hizmet eşlerin çekişmeli boşanma davası süresini de minimuma indirebilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası Önemli Hususlar

Diğer yandan eşlerin nafaka, velayet, mal paylaşımı ve tazminat gibi konularda uzlaşma içerisinde olmamaları eşlerin bu konularda hak kaybı yaşama risklerini de arttırmaktadır. Eşler çekişmeli boşanma davası sürecinde hak kaybı yaşamak istememeleri adına tutacakları boşanma davası avukatı onların menfaatini korumayı amaç edinmekte ve onlara mutlak fayda sağlamaktadır.

Boşanma davaları da dahil olmak üzere hiçbir dava için bireylerin avukat tutmaları zorunlu olmamaktadır. Fakat gerek dava sürelerinin uzun olması gerekse de yaşanabilecek hak kayıplarının önüne geçilmesi adına çekişmeli boşanma davası süreci içerisinde bireylerin boşanma davası avukatı tutmaları önemlidir.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır

Çekişmeli boşanma davası açacak bireylerin davayı açmaları gereken yetkili mahkeme Aile Mahkemeleridir. Bireyler eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine bu davayı açabilirler. Fakat eşlerin belirli bir süredir farklı yerlerde ikamet ediyor olmaları durumunda davayı açacak olan kişi kendisinin ikamet ettiği yerde bulunan yetkili Aile Mahkemesine boşanma talebiyle dava açabilmektedir.

Medeni Kanuna göre çekişmeli boşanma davası açacak olan kişilerin yasal olarak ayrılabilmeleri adına kanun içerisinde belirtilmiş olan boşanma sebeplerinden birisine sahip olmaları zorunludur. Haklı bir boşanma sebebi olmaksızın yasal olarak ayrılmak mümkün değildir ve açılacak olan çekişmeli boşanma davası ret sonucu doğuracaktır. Bu nedenle çekişmeli boşanma davası açacak olan kişilerin öne sürecekleri nedenin hakim nezdinde haklı olarak görülebilmesi için etkin bir savunma yapılması önem taşır. Çekişmeli boşanma davası sürecinde eşlerin uzman bir boşanma davası avukatı ile süreci yönetmeleri hakim kanaati kazanılması adına bireylere mutlak fayda sağlar.

Etiketler: , ,

Çekişmeli Boşanma Davası Nedir? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Semih diyor ki:

çocuğumun velayetini almak istiyorum

2. yaren diyor ki:

boşanma avukatı tutmalımıyım

3. gülçe diyor ki:

boşanmak istiyorum Çekişmeli Boşanma Davası Nedir? konusunda size danışabilir miyim

4. Gamze diyor ki:

boşanma sonrası nafaka için yardım lütfen

5. Mert diyor ki:

boşanma davası açmak istiyorum Çekişmeli Boşanma Davası Nedir? konusunda ne yapmalıyım