Çekişmeli Boşanma Davasının Reddi

Boşanma Davası AvukatıÇekişmeli Boşanma Davası5 Yorum5 Şubat 2015

Çekişmeli boşanma eşlerin boşanma süreci içerisinde uzlaşmazlık içerisinde olmaları ve açılacak davanın da çekişmeli olarak yürütülmesi kavramıdır. Boşanma sürecinde eşlerin nafaka velayet mal paylaşımı tazminat gibi konularda uzlaşma sağlayamamaları durumunda açılacak olan boşanma davası çekişmeli boşanma davası olmaktadır. Çekişmeli boşanma davası hukuki temellere dayandırılamaması durumunda reddedilir. Çekişmeli boşanma davasının reddi durumunda bireyler aynı nedenle tekrar boşanma davası açabilmek için 3 yıl beklemek durumundadırlar.

Çekişmeli Boşanma Davasının Reddi

Çekişmeli boşanma davasının reddi farklı nedenlerle ortaya çıkabilmektedir. Çekimeli boşanma davasını açan bireyin öne sürdüğü boşanma sebebini ispat edememesi durumunda çekişmeli boşanma davası reddedilir. Bu nedenle çekişmeli boşanma davası açacak kişiler hukuki anlamda bilgi ve deneyime ihtiyaç duyacaklardır.

Çekişmeli Boşanma Davasının Reddi Durumunda Ne Olur?

Çekişmeli boşanma davasının reddi durumunda 3 yıl aynı nedenle boşanma davası açılamamaktadır. Örneğin şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açan kişiler açtıkları boşanma davasının reddi kararı aldıklarında 3 yıl yeniden şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açmak beklemek zorunda kalmaktadırlar. Bu da hali hazırda evliliğin çekilemez olduğu düşünülürse bireylerin 3 yıl boyunca evli kalmaya devam etmelerine neden olmaktadır.  Çekişmeli boşanmalarda ret kararı alınmaması için bireylerin boşanma sürecini doğru yürütmeleri gerekir. Bu noktada tutulacak olan boşanma avukatı müvekkilinin boşanma siteminin en kısa süre içerisinde yerine getirilmesi noktasında müvekkiline mutlak fayda sağlayacaktır. O yüzden her ne kadar boşanma davalarında avukatı tutulması zorunlu değilse de boşanma avukatı tutulması önerilir.

Çekişmeli Boşanma Davasının Reddi Nedenleri

Çekişmeli boşanma davasının reddi durumun esas nedeni hukuki çerçevede davanın açılıp yürütülememesi olmaktadır. O nedenle çekişmeli boşanma davası açacak bireylerin bu konuda uzman bir boşanma davası avukatı ile boşanma davası sürecini yürütmeleri önerilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davasının Reddi Önlemleri

Çekişmeli boşanma davası için bireylerin boşanma davası avukatı tutmaları onlara gerek istenilen sonucun alınması adına gerekse de boşanma davasının en kısa sürede sonuçlandırılması adına mutlak fayda sağlar. Diğer yandan çekişmeli boşanma davalarında velayet, mal paylaşımı, tazminat ya da nafaka gibi konularda hak kaybı yaşanmaması için boşanma davası avukatı tutulması önerilir.

Çekişmeli Boşanma Davasının Reddi Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Sedat diyor ki:

Boşanmada mal paylaşımı nasıl yapılır

2. lütfüye diyor ki:

eşimi sevmiyorum yardım lütfen

3. Taner diyor ki:

boşanma avukatı konusunda önereceğiniz birileri var mı

4. Hülya diyor ki:

ben de bu konuda yardımlarınızı bekliyorum

5. Fahrettin diyor ki:

Kolay gelsin ben Fahrettin boşanma için gerekli belgeler nelerdir?

Çekişmeli Boşanma Davasının Reddi Hakkında Yorum Yaz