Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer

Boşanma Davası AvukatıMakaleler9 Yorum30 Nisan 2015

Çekişmeli boşanma, eşlerin boşanma konusunda ya da boşanmanın hukuki sonuçları üzerinde hem fikir olmamaları sonucunda açılacak boşanma davası türüdür. Çekişmeli boşanma davaları ile ilgili olarak en fazla merak edilen konuların başında çekişmeli boşanma ne kadar sürer gelmektedir. Çekişmeli boşanma ne kadar sürer diye merak eden kişiler açısından sürecin nasıl yürütüleceği ve gerekli prosedürlerin nasıl işletileceği boşanma süresini direk olarak etkiler. Bu temelde baktığımızda boşanma davasının açılacağı mahkemenin iş yükü, boşanma davası için öne sürülecek hukuki sebep, boşanma avukatı tutulması gibi unsurlar çekişmeli boşanma süresine etki etmektedir.

Avukatlı – Avukatsız Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer

Çekişmeli boşanma davası süresini etkileyen en önemli unsurun hukuki prosedürleri doğru ve hızlı yerine getirmek olduğunu belirtmiştir. Bu süreçte hukuki prosedürler oldukça karmaşıktır ve bireylerin bu konuda deneyimsiz olması boşanma davasının yıllarca sürebilmesine neden olmaktadır. Avukatsız boşanma davası açılması, çekişmeli boşanma ne kadar sürer diyen bireyler açısından bu davanın 3 4 yıl gibi bir sürede sonuçlanmasına neden olacaktır. Tabi ki bu süre kadar davanın nasıl sonuçlanacağı da önemli bir konu olmaktadır. Zira çekişmeli boşanma davalarında eşler çocukların velayeti, nafaka ödenip ödenmeyeceği, tazminat ödenip ödenmeyeceği mal paylaşımının nasıl yapılacağı gibi bir çok konuda farklı düşüncelere sahip olmaktadır. Bu yüzden çekişmeli boşanma davalarında sıklıkla hak kayıpları yaşanır. Boşanma avukatı tutularak açılacak çekişmeli boşanma davası ise 8 ay ile 1 yıl arasında bir sürede sonuçlandırılabilmenin yanı sıra tutacağınız boşanma avukatı sizin haklarınızı korumaktadır. O nedenle boşanma davası açılırken bireylere mutlaka uzman bir boşanma avukatı tarafından hukuki destek almaları önerilir.

Boşanma Davası Açılacak Mahkemenin Boşanma Süresine Etkisi

Boşanma davası açılacak olan görevlli mahkeme Aile Mahkemesi, Aile Mahkemesinin bulunmadığı yerlerde ise Asliye Hukuk Mahkemesidir. Dava eşlerin son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yerde açılır. Eşler altı aydan daha uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet ediyorsa boşanma davası, davalının bulunduğu yerde açılır. Boşanma davası açılacak mahkemenin iş yükü, çekişmeli boşanma ne kadar sürer diyen birey açısından önemlidir. Bu doğrultuda davanın açılacağı mahkemenin iş yükünün fazla olması davanın daha uzun vadede neticelendirilmesine neden olmaktadır.

çekişmeli boşanma davası ne kadar sürede sonuçlanır

Boşanma Nedeni Boşanma Süresini Nasıl Etkiler

Boşanma davalarında öne sürülen haklı boşanma nedenleri boşanma davasının süresini etkilemektedir. Örneğin hayata kast nedeniyle açılacak boşanma davalarında hakim hayatına kast edilen eşin tekrar bu durum ile karşılaşmaması adına boşanma davasını daha kısa sürede sonuçlandıracaktır. Diğer yandan terk nedeniyle boşanma davası açılabilmesi ancak belirli şartlar dahilinde olabilmektedir. Buna göre eşe ihtar yapılması, ihtar süresinin dolması gibi süreçlerin beklenmesi gerekir.

Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Burcu diyor ki:

zor durumdayım yardımcı olabilir misiniz

2. Meftune diyor ki:

anlaşmalı boşanma nasıl yapılır

3. yaren diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur

4. Fikret diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur

5. Uğur diyor ki:

Bu konuda sizden destek istiyorum

6. Taner diyor ki: