Danimarka’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz5 Yorum22 Aralık 2014

Danimarka’da yaşayan Türk vatandaşlarının bu ülke mahkemelerine açmış oldukları boşanma davası sonucu evliliklerini noktalamaları durumunda Milletler arası Özel Hukuka göre bu boşanma ülkemizde tanınmamaktadır. Yani Danimarka’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması için bireylerin boşanma tanıma tenfiz davası açmaları gerekmektedir. Aksi durumda Danimarka’da gerçekleştirilen boşanma ülkemizde geçerli olmadığından Danimarka’da boşanan Türkler Türkiye’de hala yasal olarak evli görüneceklerdir.

Danimarka’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Nedir?

Danimarka’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına açılması gereken boşanma tanıma tenfiz davası süresi bu süreçte hukuki prosedürlerin doğru bir şekilde işletilmesi ile 1 hafta ve 3 ay arasında değişen zaman diliminde sonuçlanmasına olanak sağlar. Aksi durumda yıllarca sürebilen bir dava türü olan boşanma tanıma tenfiz davası için bireyler bu süreçte uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı tarafından hukuki destek almaları önerilir.

Danimarka’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Yetkili Mahkeme

Danimarka’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası için yetkili mahkeme Aile Mahkemeleri olmaktadır. Danimarka’da boşanmış kişiler bu boşanmanın Türkiye’de tanınması talebini gerekli belgeler ile birlikte Aile Mahkemesine açacakları boşanma tanıma tenfiz davası ile yerine getirebilirler. Boşanma tanıma tenfiz davası açacak kişiler açısından Türkiye’de ikamet adresi bulunmaması durumunda dava İstanbul İzmir ya da Ankara illerinden birisinde açılabilir. Dava Türkiye’de tutulacak olan boşanma tanıma tenfiz avukatları aracılığı ile de yürütülebilmektedir. Bireylerin davaya katılma zorunlulukları olmaması nedeniyle hukuki sürecin daha hızlı sonuçlandırılması adına Danimarka’da boşanmış eşlerin ikisinin de Türkiye’de farklı boşanma tanıma tenfiz avukatı ile davayı yürütmeleri önerilmektedir.

Danimarka’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Danimarka’daki boşanmanın Türkiye’de tanınmasını isteyen kişilerin boşanma tanıma tenfiz davası ile ilgili olarak merak ettiği konulardan birisi de boşanma tanıma tenfiz davası ücretidir. Boşanma tanıma tenfiz davası ücreti bu süreçte gerekli belgelerin hazırlanması için ödenecek tutarlar, dava masrafları ve boşanma tanıma tenfiz avukatı ücretleri ile birlikte hesaplanır. Danimarka’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına tanıma tenfiz davası belgelerinin doğru bir şekilde hazırlanması ve bu süreçte Danimarka’da boşanan çiftlerin farklı farklı boşanma tanıma tenfiz avukatı tutması süreyi kısaltacağı için boşanma tanıma tenfiz davası ücreti de daha düşük olacaktır.

Danimarka’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Kamil diyor ki:

teşekkürler yardımınız için

2. Fahrettin diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

3. Neslihan diyor ki:

boşanmada şahit konusunda yardım

4. Serkan diyor ki:

Danimarka’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması yazınız çok bilgilendirici olmuş teşekkürler

5. Semih diyor ki:

anlaşmalı boşanma hakkında yardım istiyorum

Danimarka’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yorum Yaz