En Çabuk Boşanma Nasıl olur?

Boşanma Davası AvukatıMakaleler5 Yorum13 Kasım 2014

En çabuk şekilde boşanmak isteyen bireyler bu durumda eşleri ile boşanmayı ilgilendiren tüm konularda hem fikir olması durumunda en çabuk boşanma gerçekleştirilmesini sağlayabilir. En çabuk boşanma için bireylerin anlaşmalı boşanma davası açmaları gerekir. 4721 sayılı Medeni Kanun vatandaşların anlaşmalı boşanma davası açarak en çabuk boşanma işlemini gerçekleştirebilmelerini belirli şartlara bağlamaktadır. O nedenle en çabuk boşanma nasıl olur diye merak eden kişilerin anlaşmalı boşanma şartlarını yerine getirmeleri esas unsur olmaktadır.

En Çabuk Boşanma Nasıl olur?

Medeni Kanun içerisinde belirlenen anlaşmalı boşanma şartları; eşlerin boşanma ile ilgili tüm konularda uzlaşma içerisinde olmaları ve bu durumu yazılı bir protokole dökmeleri, en az 1 yıllık evli olmaları, imzalayacakları anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde vermiş oldukları beyanları teyit etmek için duruşma gününde mahkeme salonunda bulunmaları olarak sıralanmaktadır.

En çabuk boşanma için eşlerin açacakları anlaşmalı boşanma davası şartlarından ilki eşlerin en az 1 yıl evli kalmış olmaları şartıdır. Bir yıldan daha kısa evlilikler için anlaşmalı boşanma ile boşanmak mümkün olmamaktadır.

En çabuk boşanma nasıl olur diye merak eden kişiler açısından yerine getirmeleri gereken bir diğer şart ise anlaşmalı boşanma protokolü imzalamaları olmaktadır. Bu noktada bireylerin titiz davranmaları gerekir. Anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde yapılacak olan ufak bir hata en çabuk boşanma gerçekleştirilmesinin önünde engel oluşturacaktır. Hatta boşanma davasının reddi gibi bir durum ile karşılaşılması neticesinde aynı boşanma nedeni ile 3 yıl içerisinde tekrar boşanma davası açılamamaktadır. O yüzden en çabuk boşanma için bireylerin bu süreçte uzman bir boşanma davası avukatı tarafından destek almaları önem arz etmektedir.

En çabuk boşanma gerçekleştirmek isteyen kişiler açısından açılacak olan anlaşmalı boşanma davası ortalama olarak 1 2 ay içerisinde neticelenmektedir. Eşlerin bu süreçte sıkıntı yaşamaları durumunda ise boşanma davası süresi 1 yılı bulabileceği gibi yıllarca süren boşanma davaları da sıklıkla görülmektedir.

Etiketler: , ,

En Çabuk Boşanma Nasıl olur? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Nalan diyor ki:

En Çabuk Boşanma Nasıl olur? yazınız çok bilgilendirici olmuş teşekkürler

2. Ayberk diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

3. Melis diyor ki:

boşanma davası sürerken nelere dikkat etmeliyim

4. Pelin diyor ki:

boşanma davası avukatı arıyorum