En Kısa Sürede Nasıl Boşanılır?

Boşanma Davası AvukatıAnlaşmalı Boşanma Davası46 Yorum13 Şubat 2015

En Kısa Sürede Nasıl Boşanılır

En kısa sürede boşanma belirli şartlar dahilinde Medeni Kanun tarafından bireylere tanınan haklardan birisidir. Eşler en kısa sürede boşanma gerçekleştirmek istemeleri durumunda “Anlaşmalı Boşanma Davası” açarak 1 hafta ile 3 ay arasında değişen bir sürede boşanma gerçekleştirebilirler. En kısa sürede nasıl boşanılır diye merak eden bireyler açısından anlaşmalı boşanma şartlarının yerine getirilmesi esas unsurdur. Anlaşmalı boşanma şartları 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu içerisinde belirtilmekte olup yerine getirilmemesi durumunda eşlerin en kısa sürede boşanma gerçekleştirebilmesi mümkün değildir.

Anlaşmalı Boşanma Şartları Nelerdir?

Medeni Kanunda belirlenmiş anlaşmalı boşanma şartları;

*Evliliğin en az 1 yıl sürmüş olması,

*Eşlerin boşanmayı ilgilendiren tüm konularda hem fikir olmaları ve bu durumu beyan edecekleri bir anlaşmalı boşanma protokolü imzalamalıdırlar.*Açılacak boşanma davası içerisinde duruşmalara eşlerin iştirak etmeleri,

Yukarıda sıralanan 3 madde en kısa sürede nasıl boşanılır diye merak eden bireylerin bu süreçte yerine getirmeleri gereken anlaşmalı boşanma şartlarıdır. Bu şartlara göre bir yıldan daha kısa süren evlilikler için eşlerin anlaşmalı boşanma davası açmaları mümkün olmamaktadır. Eşlerin boşanma konularından herhangi birisinde uzlaşamamaları onların en kısa sürede boşanmalarını engeller ve anlaşmalı boşanma gerçekleştirilemez. Son olarak anlaşmalı boşanma davasında tarafların anlaşmalı boşanma davası duruşmasına katılmamaları, hangi tarafın katılmadığına göre farklı sonuçlar doğurmaktadır.  Örneğin anlaşmalı boşanma davasına davalının katılmaması anlaşmalı boşanmayı kabul etmediği anlamına gelmektedir. Bu da anlaşmalı boşanma gerçekleştirilmesini engeller.

En kısa sürede nasıl boşanılır diye merak eden bireylerin bu süreçte çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka ve tazminat gibi yasal haklarında  kayıp yaşamamaları için boşanma avukatı ile bu süreci yürütmeleri önerilir. Boşanma avukatı tutmak zorunlu bir durum değildir. Lakin anlaşmalı boşanma davalarında sıklıkla yaşanılan hak kayıplarının (örneğin: çocuğun velayetini almayan tarafın hangi şartlar altında ve ne sıklıkla çocuk ile görüşebileceği…gibi) önüne geçilebilmesi hukuki anlamda bilgi ve deneyim gerektirmektedir.

En kısa sürede nasıl boşanılır diye merak eden kişilerin hukuki süreci doğru yürütmeleri önemlidir. Boşanma süreci içerisinde hukuki anlamda atılacak olan adımların yanlış olması gibi bir durumda dava olması gerekenden daha uzun sürecektir.

En Kısa Sürede Nasıl Boşanılır? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Kamil diyor ki:

bana ulaşabilir misiniz

2. Aliye diyor ki:

Kolay gelsin ben Aliye boşanma için gerekli belgeler nelerdir?

3. Kemal diyor ki:

bir an önce boşanmak istiyorum

4. Nazan diyor ki:

boşanma dilekçesi nasıl hazırlanır

5. erkin diyor ki:

teşekkürler yardımınız için

6. Nihan diyor ki:

eşimden ayrılmak istiyorum yardım edermisiniz

En Kısa Sürede Nasıl Boşanılır? Hakkında Yorum Yaz