Eşi Başkasıyla Kıyaslama Boşanma Sebebi

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri12 Yorum10 Mart 2015

Evliliğin sonlandırılması için Medeni Kanun tarafların haklı boşanma sebeplerine sahip olması gerektiğine hükmetmektedir. Bireylerin açacakları boşanma davasında öne sürecekleri boşanma sebepleri, 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nda ayrıntılı olarak belirlenmiştir. Buna göre eşini başkasıyla kıyaslamak, eşini başkasıyla karşılaştırmak gibi davranışlar boşanma sebebi olarak değerlendirilebilmektedir. Medeni Kanunda eşi başkasıyla kıyaslama davranışı evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma kapsamında sayılır.

Eşi Başkasıyla Kıyaslama Boşanma Nedeni Sayılır Mı

Eşin başkasıyla kıyaslama davranışı farklı şekillerde ortaya çıkabilen bir durumdur. Kadının kocasını başka erkeklerle kıyaslaması durumu oluşabileceği gibi, erkeğin de karısını başka kadınlarla kıyaslaması durumu ortaya çıkabilir. Eşi başkalarıyla kıyaslama karı veya koca fark etmeksizin evlilik birliğini sarsan bir olgudur. Kanunun 166. Maddesi de ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmeyecek şekilde sarsıldığı durumlarda boşanma davası açılabileceğine değinmektedir.

Eşi tarafından başkalarıyla kıyaslanan kişiler bu süreçte evlilik birliğinin sarsıldığına ve ortak yaşamın tekrar kurulmasının imkansız olduğuna dair hakim kanaati oluşturmalıdırlar. Aksi halde açılacak olan boşanma davasının reddi söz konusu olacaktır. Eşini başkalarıyla kıyaslama davranışı boşanma davalarında boşanmayı getiren olaylar dizisi içerisinde davranışı gerçekleştiren kişiyi kusurlu yapmaktadır. Kusur da boşanmalarda nafaka, tazminat gibi maddi sonuçları direk olarak etkilemektedir.

Eşi Başkasıyla Kıyaslama Sebebiyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Karım beni başka erkeklerle kıyaslıyor ya da kocam beni başka kadınlarla kıyaslıyor diyen bireyler bu süreçte boşanma davası açmak istemeleri durumunda boşanma davasını Aile Mahkemesine açabilirler. Boşanma davası için bireylerin boşanma dava dilekçeleri ile birlikte ikamet adreslerinin bulunduğu yerdeki Aile Mahkemesine başvuru yapmaları gerekir.

Boşanma sürecinin doğru yürütülmesi taraflar açısından oldukça önemlidir. Zira boşanma sürecini doğru şekilde yürütmek, gerek boşanma davası süresi gerekse de boşanmadan kaynaklanacak yasal hakların korunması noktasında bireylere avantaj sağlayacaktır. Eşi başkasıyla kıyaslama nedeniyle açılacak boşanma davalarında ispat yükümlülüğü davayı açan kişidedir. O halde boşanma davasını açacak kişinin etkili bir süreç yönetimi ve gerekli ispatı yapması gerekir. Aksi durumda dava reddedileceğinden dolayı tekrar boşanma davası açabilmek için bu kişinin 3 yıl beklemesi gerekir. Bu da hem maddi kayıp hem de zamansal olarak bir kayıp getirir.

Etiketler: , , , , ,

Eşi Başkasıyla Kıyaslama Boşanma Sebebi Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Faruk diyor ki:

boşanma konusunda yardımlarınızı bekliyorum

2. Mertkan diyor ki:

boşanmada şahit konusunda yardım

3. Pınar diyor ki:

boşanma konusunda yardımlarınızı bekliyorum

4. Taner diyor ki:

Eşi Başkasıyla Kıyaslama Boşanma Sebebi hakkında yardımcı olmanızı rica ediyorum

5. Fikret diyor ki:

en kısa sürede nasıl boşanabilirim