Eşi Darp Etme Boşanma Nedeni

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri46 Yorum3 Aralık 2014

Boşanma davası açacak olan kişilerin boşanma sürecinde öne sürmeleri gereken boşanma nedenleri Türk Medeni Kanunu içerisinde belirtilmektedir. Buna göre açılacak boşanma davası sonucu boşanma kararı alınabilmesi için boşanma nedeni hukuka uygun olmalıdır. Eşi darp etme nedeniyle boşanma davası açacak bireyler açısından bu maruz kalınan bu durum boşanma nedeni olarak sayılmaktadır.

Özellikle bizim gibi ataerkil toplumlarda kadına yönelik şiddet, farklı şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Eşe karşı psikolojik şiddet uygulanma durumu olabildiği gibi eşi darp etme, kadına dayak atma, eşi dövmek gibi fiziksel şiddet unsurları da sıklıkla karşılaşılan durumlardır.

Eşi Darp Etme

Eşi darp etme boşanma nedeni olarak öne sürülerek boşanma davası açacak olan kişiler açısından darp olayına ilişkin doktor raporu alınması ve gerekli şikayetin polise bildirilmesi, açılacak olan boşanma davasında darp olayına ilişkin delil olarak sunulabilmektedir. Bunun dışında eşi tarafından darp edilen bireyler bu olaya ilişkin tanık gösterme yöntemiyle de şiddet unsurunu kanıtlayabilmektedirler. Darp nedeniyle boşanma davalarında hakimler, kadına yönelik şiddete tolerans göstermemektedir.

Darp, dayak ya da dövme nedeniyle boşanma davalarında fiziksel şiddet uygulayan taraf boşanmayı getiren olaylar açısından kusurlu olarak kabul edilmektedir. Bilindiği gibi boşanma davalarında kusur, velayet, tazminat ve nafaka gibi konuları etkilemektedir.
Darp olayına maruz kalan taraf bu olay nedeni ile boşanma davasında maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabilmektedir. Boşanma davalarında manevi tazminat talebinde bulunacak olan bireyin kişilik haklarının saldırıya uğramış olması gerekir. Darp, dayak ya da dövme durumunda kişilik hakları saldırya uğrayan birey bu hususta manevi tazminat talebinde bulunabilir.

Eşi Darp Etme Boşanma Nedeni

Darp nedeniyle boşanma davası açacak olan kişinin bu süreçte dayak olayını yeniden yaşanmaması adına duruşmada hakimden evden uzaklaştırma cezası talep etmesi de mümkündür. Bu durumda darp eden taraf evden uzaklaştırma cezası alarak tekrar darp olayının yaşanmaması sağlanabilmektedir.

Darp nedeniyle boşanma davası açacak kişilere bu süreçte boşanma avukatı tutmaları önerilmektedir. Boşanma avukatı darp olayına maruz kalan müvekkilinin yasal haklarının korunması ve zorlu boşanma sürecinden en kolay şekilde kurtulabilmesi için hizmet vermektedir. Darp Nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte kendilerini savunacağına inandıkları en iyi boşanma avukatı ile bu süreci yürütmeleri önemlidir.

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Eşi Darp Etme Boşanma Nedeni Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Güliz diyor ki:

Anlattıklarınız için teşekkürler

2. Deniz diyor ki:

boşanma davası sürerken nelere dikkat etmeliyim

3. Tufan diyor ki:

merhaba,boşanma avukatı arıyorum nasıl yardımcı olabilirsiniz

4. Fikret diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur

5. Abdullah diyor ki:

bana ulaşabilir misiniz