Eşim Evden Kovdu Boşanma Nedeni Sayılır Mı?

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri2 Yorum10 Aralık 2014

Eşi evden kovmak boşanma nedeni olarak sayılan haller arasındadır. O nedenle eşim evden kovdu boşanmak istiyorum diyen kişiler açacakları boşanma davası içerisinde eşin evden kovma davranışını boşanma nedeni olarak gösterebilmektedirler. Evlilik birliği içerisinde evliliğin devamlılığını zedeleyecek ve birlikte yaşama olgusunu imkansız hale getirecek davranışlar nedeniyle boşanma davası açılabilmektedir. Bu hususta eşi evden kovmak boşanma nedenleri arasında sayılmakta ve sıklıkla boşanma davalarına konu olmaktadır.

Eşim Evden Kovdu

Eşi evden kovma davranışı farklı şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Direk olarak eşi evden atmak şeklinde gerçekleşebileceği gibi eşin eve girmesinin engellenmesi adına kapı kilitlerinin değiştirilmesi, eşi ailesine bırakmak gibi davranışlar da eşi evden kovma kapsamında değerlendirilebilmektedir.

Eşim Evden Kovdu Boşanma Nedeni

Eşi tarafından evden kovulan kişiler açısından boşanma davası açılmak istenmesi durumunda açılacak olan boşanma davası için yetkili mahkeme Aile Mahkemesi olmaktadır. Aile Mahkemelerine boşanma davası açılacağı zaman bireylerin son altı ay içerisinde eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemeleri yetkili mahkeme olmaktadır. Eşlerin 6 aydan daha uzun süre farklı yerlerde ikamet etmeleri durumunda boşanma davası bulunulan yerdeki Aile Mahkemesine açılabilir.

Eşim evden kovdu boşanma davası açmak istiyorum diyen bireyler açısından boşanma süreci oldukça karmaşık bir süreç olabilmektedir. Boşanma dilekçesi hazırlanması, boşanma nedeninin hukuki temellere dayandırılması, boşanma davası içerisinde boşanmayı getiren olaylar hakkında etkili bir savunma yapılması gibi prosedürler boşanma davasını direk olarak etkilemektedir. Boşanma sonrası çocuğun velayeti, evlilik içerisinde edinilen malların paylaşımı, nafaka talepleri ve tazminat talepleri gibi konularda bireylerin hak kaybı yaşamaları olasılığı oldukça yüksektir. O nedenle eşi tarafından evden kovulan bireyler boşanma davası açarken uzman bir boşanma avukatı ile görüşerek fikir edinebilirler.

Boşanma avukatı müvekkillerinin en kısa süre içerisinde boşanma işleminin yerine getirilmesini sağlamanın yanı sıra boşanmadan doğacak olan haklarının da korunması adına hizmet vermektedir. Her ne kadar boşanma avukatı tutulması zorunlu olmasa bile boşanma avukatı tutmak bireylere mutlak fayda sağlamaktadır.

Eşim evden kovdu diyen bireyler açısından evden kovan eşin ortak yaşam kurulmasını engellemek amacında olduğu durumlarda boşanma davası açılabilir.

Eşim Evden Kovdu Boşanma Nedeni Sayılır Mı? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Nilay diyor ki:

merhaba,boşanma avukatı arıyorum nasıl yardımcı olabilirsiniz

2. Caner diyor ki:

bir an önce boşanmak istiyorum

Eşim Evden Kovdu Boşanma Nedeni Sayılır Mı? Hakkında Yorum Yaz