Eşin Evi Terk Etmesi Nedeniyle Boşanma

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri7 Yorum24 Eylül 2014

4721 sayılı Türk Medeni Kanunu eşlerin yasal olarak evliliklerini noktalayabilmeleri için gerekli olan boşanma sebeplerini tek tek açıklamaktadır. Eşin evi terk etmesi boşanma sebebi sayılır mı diye merak eden kişiler açısından evet eşin evi terk etmesi de boşanma sebepleri arasındadır. Terk nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin. Eşin evi terk etmesi boşanma sebepleri arasında sayılabilmesi için belirli şartların yerine getirilmiş olması gerekmektedir aksi durumda evi terk nedeniyle boşanma davası açılamamaktadır.

Peki Eşin Evi Terk Etmesi Neticesinde Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Öncelikle eşin evi terk etmesinin meşru sebepler dışında gerçekleşmesi gerekmektedir. Bu meşru terk sebepleri; şehir dışında çalışma nedeniyle evi terk etme, mevsimlik işçilik nedeniyle evi terk etme, askerlik nedeniyle evi terk etme, iş seyahati nedeniyle evi terk etme, eşinden dayak yediği için evi terk etme, eşi istemediği bir eyleme zorlanması nedeniyle evi terk etme eşin aldatması sonucu evi terk etme… şeklinde sıralanabilir ve eşin evi terk etmesi daha bir çok meşru nedenle açıklanabilmektedir. Meşru bir neden ile birlikte yaşanılan konutun terk edilmesi durumunda terk edilen eş, bu boşanma nedeni ile boşanma davası açamamaktadır.

Eşin terki nedeniyle boşanma davası açılabilmesi için terk eden eşin evi terk etmesi üzerinden en az 4 aylık bir süre geçmesi gerekir. Daha sonra hakim 4 aydır evi terk etmiş olan eşe ihtar göndererek eve dönmesi yönünde uyarıda bulunur. Bu ihtardan sonra 2 ay içerisinde eve dönmeyen eşe karşı terk nedeniyle boşanma davası açılabilmektedir.

Eşin evi terk etmesinden dolayı boşanma davası açılabilmesinin en önemli unsuru terk edilen eşin kusursuz olmasıdır. Terk eden eş ise evlilik içerisindeki sorumluluklarını yerine getirmekten kaçınması nedeniyle kusurlu olmalıdır. Eşin evi terk etmesinin ardından geçecek olan 6 aylık sürede terk edilen birey boşanma davası açabilmektedir. Diğer yandan 6 aylık süreden önce eve geri dönülmesi durumunda terk nedeniyle boşanma davası açılamamaktadır. Diğer yandan da eşin sürekli olarak evi terk etmesi evlilik birliğinin sağlanamamasına neden olmakta ve bireyler evlilik birliğinin temelden sarsılmasını boşanma nedeni olarak göstererek boşanma davası açabilmektedir.

Eşin Evi Terk Etmesi Nedeniyle Boşanma Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Faruk diyor ki:

merhaba,boşanma avukatı arıyorum nasıl yardımcı olabilirsiniz

2. keriman diyor ki:

eşimden boşanmak için ne önerirsiniz

3. Tansu diyor ki:

en kısa sürede nasıl boşanabilirim

4. kudret diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş