Eşin Kumar Oynaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı?

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri8 Yorum4 Mart 2015

Boşanma tarafların evlilik birliğini yasal olarak sona erdirmeleri kavramıdır. 4721 sayılı Medeni Kanun bireylerin evliliği bitirebilmeleri için haklı bir nedenle boşanma davası açmaları gerektiğine hükmetmektedir. Kanun içerisinde boşanma nedenleri, özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak farklılaşmaktadır. Eşin kumar oynaması tek başına boşanma nedeni olarak sayılmaz fakat, kumar oynayan eşin, evlilik içerisindeki sorumluluklarını kumar nedeniyle yerine getirmediği durumlarda evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma davası açılabilmektedir.

Eşin Kumar Oynaması Nedeniyle Boşanma

Eşin kumar oynaması sonucu evlilik içerisindeki geçimi sağlama sorumluluğunun yerine getirilmediği durumlarda evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma davası açılabilmektedir. Örneğin kocanın kumar oynaması ve kazandığı parayı evliliğin devamı için harcamak yerine kumara yatırması boşanma nedeni olarak sayılmaktadır. Kadın açısından da durum aynı şekildedir. Kadının ev içerisindeki sorumluluklarını kumar nedeniyle yerine getirmemesi boşanma nedeni olarak sayılır.

Eşin Kumar Oynaması İspat Yükümlülüğü

Kumar oynama nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin bu süreçte haklılığını ispat etmesi gerekir. Medeni Kanunun 166. maddesi uyarınca evliliğin taraflardan beklenmeyecek derecede sarsılması ve birlikte yaşamanın taraflardan beklenemeyeceği durumlarda boşanma davası açılabilmektedir. Boşanma davalarında hukuki gerekçenin doğru belirtilmesi davanın seyri ve sonucu açısından önemlidir. Yanlış şekilde açılan boşanma davaları reddedileceğinden dolayı 3  yıl boşanma davası açma hakkı düşer.

Eşin Kumar Oynaması Hukuki Prosedürler

Eşin kumar oynaması nedeniyle boşanmak isteyen kişiler bu süreçte boşanmaya ilişkin hukuki prosedürleri doğru bir şekilde yerine getirmelidirler. Eşi kumar oynayan birey bu süreçte boşanma davasının açılacağı yetkili mahkemeyi, boşanma davası için öne sürülecek hukuki sebepleri, hukuki sebeplerin ispatına ilişkin argümanları (tanık beyanları ve kredi kartı harcamaları gibi diğer argümanlar) hızlı ve etkili bir şekilde yerine getirmelidir. Boşanma davasında davayı açan bireyin ispat yükümlülüğü bulunmaktadır. O nedenle bu süreçte ispatın yapılamaması boşanma davasının reddine neden olacaktır. Boşanma davalarının reddi durumunda ise bireyler 3 yıl boyunca tekrar boşanma davası açamazlar. Eşin kumar oynaması nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte uzman bir boşanma avukatı tarafından destek almaları onların istenilen sonuçla boşanma davasını bitirmelerine olanak sağlar.

Etiketler: , , , , ,

Eşin Kumar Oynaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Şukufe diyor ki:

Eşin Kumar Oynaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı? hakkında yardımcı olmanızı rica ediyorum

2. Mesut diyor ki:

Boşanma Nedenleri konusunda bilgilendirici olmuş

3. Kamil diyor ki:

İyi günler Eşin Kumar Oynaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı? konusunda desteğe ihtiyacım var hukuki destek veriyor musunuz?

4. Bahar diyor ki:

İyi günler, boşanma konusunda yardıma ihtiyacım var

5. Pelin diyor ki:

boşanma dilekçesi nasıl hazırlanır

6. Meftune diyor ki:

Öncelikle merhaba, ismim Meftune eşimden boşanmak istiyorum ne yapmalıyım

7. Pelin diyor ki:

Boşanma avukatı bulmam konusunda yardım edebilirmisiniz

8. Cansu diyor ki:

boşanma davasını ben mi açmalıyım

Eşin Kumar Oynaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı? Hakkında Yorum Yaz