Fransa’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz5 Yorum12 Eylül 2014

Fransa’da boşanma davası açarak Fransız mahkemelerinin vermiş olduğu boşanma hükmü ile evliliklerini neticelendiren bireylerin milletler arası özel hukuk kapsamında Fransa’da boşanma kararları Türkiye’de tanınmamaktadır. O nedenle Fransa’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası açılması gerekmektedir. Boşanmanın Türkiye’de tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açılmaksızın bireyler Türkiye’de boşanmış kabul edilmemektedir. Bu bağlamda Fransa’da boşanma gerçekleştirilmesine rağmen Türkiye’de hala evli görünme durumu ortaya çıkmaktadır.

Fransa’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Fransa’da boşanma gerçekleştiren bireylerin boşanma tanıma tenfiz davası açamamaları ileride daha büyük sorunların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Peki bireylerin ileriki dönemde yaşayacağı sıkıntılar ne olabilir? Örneğin birey Fransa’da boşanma işlemi gerçekleştirmiş Türk vatandaşları Türkiye’ye döndüklerinde hala evli olarak görünmeleri nedeniyle tekrar evlenme istemeleri durumunda bu evliliği gerçekleştirememektedirler.

Fransa’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açacak olan kişilerin en fazla merak ettikleri konulardan birisi de boşanma tanıma tenfiz davası süreleri olmaktadır. Boşanma tanıma tenfiz dava süresi bu süreç içerisinde atılacak olan adımların doğruluğu ile paralel olarak azalmaktadır. Boşanma tanıma tenfiz davası en kısa süre olarak 10 gün içerisinde neticelenebilen bir dava olmaktadır.

Fakat Fransa’da boşanmanın Türkiye’de tanınması adına açılacak olan boşanmanın tanınması davası yıllar sürebilen bir dava türüdür. Özellikle boşanma tanıma tenfiz davalarında gerekli belgelerin Fransa’dan gönderilmesinin beklenmesi durumunda dava yıllar sürebilmektedir.

Fransa’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Fransa’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması için bu süreçte eşlerin ikisinin de Türkiye’de bulunan uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı ile dava sürecini yönetmesi durumunda en kısa sürede Fransa’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası neticelendirilmektedir.

Fransa’da boşanma gerçekleştiren eşlerin ikisinin de Türkiye’de bulunan boşanma tanıma tenfiz avukatı ile iletişime geçerek Fransa’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davasını yürütmesi durumunda bir yandan iki eş de en kısa sürede Türkiye’de de boşanmış olarak kabul edilebilirken diğer yandan boşanma tanıma tenfiz davası neticesinde yaşanılabilecek olan hak kayıplarının önüne geçilecektir.

Fransa’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası açılması, üzerinde durulması gereken önemli bir konudur ve Fransa’da boşanma gerçekleştiren bireylerin bir an evvel boşanma tanıma tenfiz davası açmaları önerilmektedir.

Fransa’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yapılan Yorumlar

1. lütfüye diyor ki:

Yararlı bir yazı olmuş

2. Meftune diyor ki:

Fransa’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması yazınız çok bilgilendirici olmuş teşekkürler

3. Semih diyor ki:

Bu konuda sizden destek istiyorum

4. Ayberk diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur

5. Fikret diyor ki:

Tanıma Tenfiz konusunda bilgilendirici olmuş