Hollanda’daki Boşanmanın Tenfizi

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz2 Yorum6 Nisan 2015

Hollanda’da yaşayan Türk vatandaşlarının Hollanda mahkemelerine açtığı boşanma davası sonucu evliliğini noktalamaları durumunda bu boşanma ülkemizde geçerli olmamaktadır. Milletlerarası özel hukuk esaslarınca her mahkeme kararı bulunduğu ülke sınırları içerisinde geçerlidir. O nedenle Hollanda’daki boşanmın tanınması ve tenfizi için Türk vatandaşlarının ülkemizde dava açmaları gerekir. Hollanda’daki boşanmanın tenfizi kavramı, yurtdışı mahkemesinin vermiş olduğu kararın ülkemizde icra edilebilir olmasıdır. Hollanda’daki boşanmanın tenfizi için açılacak olan tenfiz davalarında bireyler, mal paylaşımı, velayet, tazminat ya da nafaka gibi bir çok unsurun ülkemizde icra edilebilir olmasını sağlamaktadır. Bu davanın açılmaması durumunda ileriki dönemde mal paylaşımı,miras, yeniden evlenme gibi bir çok konuda bireyler sıkıntı yaşayacaktır. Bu noktada Hollanda’da boşanan kişilere mutlaka Türkiye’de tanıma ve tenfiz davası açmaları önerilir. Tenfiz davası açılarak aynı zamanda boşanmanın Türkiye’de tanınması da sağlanmış olacaktır.

Hollanda’daki Boşanmanın Tenfizi Davası Nerede Açılır?

Hollanda boşanan Türklerin ülkemizde açmaları gereken dava olan tenfiz davası için görevli mahkeme Aile Mahkemesidir. Bireyler Aile Mahkemesine tenfiz davası belgeleri ile birlikte başvuru yapabilirler. Halen Hollanda’da ikamet eden kişiler açısından bu dava Türkiye’de yaşamamaları nedeniyle İstanbul, İzmir ya da Ankara illerinden birisinde açılabilir. Tenfiz davasını açacak kişilerin davayı yürütme noktasında Türkiye’de bulunan bir boşanma avukatı tutmaları durumunda dava için Türkiye’ye gelmedende sonuç almaları mümkündür.

Hollanda’daki Boşanmanın Tenfizi Ne Kadar Sürer?

Açılacak olan tenfiz davası süre olarak, dava içerisinde izlenecek yola göre farklılık gösterecektir. Örneğin Hollanda’da boşanmış çiftlerin ikisinin de Türkiye’de farklı tanıma tenfiz avukatı tutmaları durumunda hukuki prosedürler daha hızlı işletileceğinden dolayı tanıma tenfiz davası açılacak mahkemenin iş yoğunluğuna göre 1 hafta ile 3 ay arasında değişecektir. Fakat Hollanda’daki boşanmanın tenfizi için açılacak davanın bireysel olarak yürütülmesi durumunda dava 2 3 yıl sürebilmektedir. O nedenle avukat tutulması bireylere gerek süre gerekse de sonuç açısından mutlak avantaj sağlamaktadır.

Hollanda’daki Boşanmanın Tenfizi Ücretleri

Hollanda’daki boşanma kararlarının ülkemizde tenfizi için ödenecek tutarlar içerisinde, gerekli belgelerin hazırlanması noktasında yapılacak masraflar, gerekli belgelerin çevirisi için ödenecek ücretler, davanın açılabilmesi için gerekli harçlar ve boşanma tanıma tenfiz avukatı için ödenecek tutarlar vardır. Burada avukat tutulması zorunlu olmayacağından dolayı bireylerin avukat ücreti ödemeleri de zorunlu değildir. Fakat avukat tutulmaması durumunda davaya bir çok kez katılımın sağlanması gerekebileceğinden dolayı avukatsız yürütülmesi dava fazla maliyet anlamına gelebilmektedir.

Hollanda’daki Boşanmanın Tenfizi Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Uğur diyor ki: