Hollanda’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz5 Yorum10 Eylül 2014

Hollanda’da yaşadığı dönemde boşanma davası açarak Hollanda mahkemelerince boşanan çiftlerin Türkiye’de boşanma tanıma tenfiz davası açmamaları durumunda Türk vatandaşları ülkemizde hala evli olarak kabul edilecektir. Milletler arası özel hukuk kapsamında yurtdışı mahkemelerinin verdiği boşanma kararları ülkemizde tanınmamaktadır. Hollanda’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası açılarak boşanmanın Türkiye’de tanınması sağlanabilmektedir.

Boşanma tanıma tenfiz davası açmak isteyen bireylerin en fazla merak ettiği konulardan birisi de boşanma tanıma tenfiz dava süresi olmaktadır. Hollanda’da boşanma gerçekleştirmiş kişilerin boşanma tanıma tenfiz davalarında izleyeceği yola göre boşanma tanıma tenfiz davası en iyi 10 gün içerisinde neticelenebilirken yıllar süren davalar da mevcuttur.

Hollanda’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası

Hollanda’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası açacak eşlerin bu süreçte Türkiye’de bulunan farklı boşanma tanıma tenfiz avukatlarına vekalet vermesi ve gerekli evrakları hazırlaması durumunda Hollanda’da boşanma işleminin Türkiye’de tanınması oldukça kısa bir sürede gerçekleştirilmektedir.

Hollanda’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası açılmaması durumunda bireyler Türkiye’ye dönüş yaptıklarında ve resmi bir işlem yapmak istediklerinde hala evli olarak görüneceklerdir. Bu durum ileride daha büyük sıkıntılar yaşanmasına neden olmaktadır. Örneğin yıllar önce Hollanda’da boşanma gerçekleştirmiş kişiler yıllar sonra Türkiye’ye döndüklerinde ve yeniden evlilik gerçekleştirmek istemeleri durumunda hala evli olarak görünmeleri sebebiyle yeni bir evlilik gerçekleştirememektedirler.

Hollanda’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası süre olarak atılacak adımlara göre farklılık göstermektedir. o nedenle boşanma tanıma tenfiz sürecini doğru bir şekilde  yönetilmesi bireyler açısından olumlu olacaktır.

Hollanda’da boşanma gerçekleştiren vatandaşlarımızın eski eşleri ile birlikte Türkiye’de bulunan farklı boşanma tanıma tenfiz avukatı aracılığı ile Hollanda’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası yürütmeleri en kısa sürede boşanmanın Türkiye’de tanınmasını sağlamaktadır.

Diğer yandan gerekli belgelerin hazırlanması Hollanda’da boşanma gerçekleştirmiş kişiler açısından gereklidir. Aksi durumda gerekli belgelerin Hollanda’dan gönderilmesinin beklenmesi durumunda boşanma tanıma tenfiz davası aylar hatta yıllar sürebilmektedir.

Hollanda’daki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası için boşanma tanıma tenfiz avukatı tutulması zorunlu değildir. Fakat Hollanda’da boşanma gerçekleştirmiş kişilerin Türkiye’deki dava sürelerini göz önünde bulundurması durumunda boşanma tanıma tenfiz avukatı tutulması akıllıca olacaktır.

Hollanda’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Sedef diyor ki:

boşanma hakkında soru sormak istiyorum

2. Nalan diyor ki:

Hollanda’daki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası ile ilgili size danışmak istiyorum

3. Numan diyor ki:

Bu konuda sizden destek istiyorum

4. kamile diyor ki:

boşanacağım ama dava süreci hakkında bilgim yok ne yapmalıyım

5. Fatoş diyor ki:

Tanıma Tenfiz konusunda bilgilendirici olmuş