İngiltere’deki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz3 Yorum18 Eylül 2014

İngiltere’de boşanma gerçekleştirmiş bireylerin milletler arası özel hukuk uyarınca İngiliz mahkemelerinin vermiş olduğu boşanma kararı Türkiye’de tanınmamaktadır. O nedenle İngiltere’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açmaları gerekmektedir. Zira İngiltere’de boşanma gerçekleştirmiş kişiler boşanma tanıma tenfiz davası açmamaları durumunda Türkiye’de hala evli olarak görünmektedirler.

İngiltere’deki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Bu durumla sıklıkla karşılaşılmaktadır. İngiltere’de boşandım Türkiye’de nasıl boşanabilirim diyen kişiler bir an evvel boşanma tanıma tenfiz davası açmaları ve neticesinde boşanmalarının Türkiye’de tanınmasını sağlamalıdırlar.

Boşanma tanıma tenfiz davalarında süre İngiltere’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması talebinde bulunan bireylerin en fazla merak ettiği konulardan birisidir. Boşanma tanıma tenfiz davası süreleri süreç içerisinde atılacak olan adımların doğru olması ile en geç 2 3 ay içerisinde çözülebilmektedir. Fakat İngiltere’de boşanma gerçekleştirmiş bireylerin boşanma tanıma tenfiz davası sürecinde yanlış adımlar atması davanın yıllarca sürmesi ile sonuçlanabilmektedir.

İngiltere’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına açılacak davada eşlerin ikisinin de Türkiye’de bulunan farklı boşanma tanıma tenfiz avukatları ile süreci yönetmesi ve boşanma tanıma tenfiz işlemi için gerekli evrakların hazırlanması boşanma tanıma tenfiz davasının en kısa sürede çözümlenmesine olanak tanımaktadır. Bu hususta boşanma tanıma tenfiz avukatı tutulması ısrarla önerilmektedir.

Diğer yandan boşanma tanıma tenfiz davalarında gerekli belgelerin İngiltere’den gönderilmesinin beklenmesi durumunda boşanma tanıma tenfiz belgelerinin gelmesi aylar hatta yıllar sürebilmektedir. O nedenle İngiltere’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açılmadan önce bireylerin gerekli belgeleri toparlaması onlara süre açısından mutlak fayda sağlar.

İngiltere’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması için boşanma tanıma tenfiz avukatı tutulması bireylere mutlak fayda sağlamaktadır. Bireyler boşanma İngiltere’de boşanma kararlarını Türkiye’de tanıtmak istemeleri durumunda boşanma tanıma tenfiz davasını kendileri de açabilmektedirler fakat, dava içerisinde aşılması gereken bir çok bürokratik işlem hukuki uzmanlık gerektirdiğinden dolayı bireylerin bu süreçte boşanma tanıma tenfiz davalarında uzman bir boşanma avukatı ile İngiltere’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması davasını açmaları onların lehine olmaktadır. Boşanma tanıma tenfiz avukatı bir yandan bireylerin en kısa sürede İngiltere’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması işlemini gerçekleştirirken, diğer yandan da boşanma tanıma tenfiz davası neticesinde yaşanabilecek hak kayıplarının önüne geçebilmektedir.

Etiketler: , , , , ,

İngiltere’deki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yapılan Yorumlar

1. yaren diyor ki:

boşanma davasını ben mi açmalıyım

2. Sertaç diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur

3. Mertkan diyor ki:

boşanmada şahit konusunda yardım