İsviçre’deki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz8 Yorum10 Eylül 2014

İsviçre’de yaşadığı  dönemde İsviçre mahkemelerine açtığı boşanma davası ile boşanma işlemi gerçekleştirmiş Türk vatandaşlarının milletler arası özel hukuk uyarınca İsviçre’de boşanma işlemleri Türkiye’de tanınmamaktadır. Yani İsviçre’de boşanma gerçekleştiren kişiler ayrıca boşanma tanıma tenfiz davası açmamaları durumunda Türkiye’de hala evli olarak görünmektedirler. Bu nedenle İsviçre’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması için boşanma tanıma tenfiz davası açılması zorunludur.

İsviçre’deki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası

İsviçre’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına bireylerin boşanma tanıma tenfiz davası açmamaları onların ileriki dönemde daha da büyük sıkıntılar çekmesine neden olacaktır. Örneğin İsviçre’de yaşadığı dönemde eşinden boşanmış bireylerin bu boşanma kararını Türkiye’de açacakları boşanma tanıma tenfiz davası ile tanıtmamaları durumunda Türkiye’de hala evli olarak görüneceklerdir ve tekrar evlenme gibi bir şansları yoktur. O nedenle İsviçre’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması için boşanma tanıma tenfiz davası açılıp İsviçre’de boşanma hükmünün Türkiye’de tanıtılması gerekmektedir.

İsviçre’de yaşarken bunun bir problem olmayacağını düşünen bir çok birey yıllar sonra Türkiye’ye döndüğünde ve resmi bir işlem yapmak istediğinde hala evli olmanın şokunu yaşamaktadır. İsviçre’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması gerekliliğinin ancak o zaman farkına varan bireyler açısından İsviçre’de boşanma kararının Türkiye’de tanınması adına açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davası süresi yıllar sürebilmektedir.

İsviçre’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması için açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davası süresini belirleyen kritik unsurlar vardır. Öncelikle İsviçre’de boşanmış karı kocaların ikisinin de Türkiye’de bulunan farklı farklı boşanma tanıma tenfiz avukatı ile bu süreci yönetmesi onların en kısa sürede boşanmalarının Türkiye’de tanınmasını sağlayabilmektedir.

Diğer yandan İsviçre’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması süresini belirleyen unsurlardan birisi de İsviçre’de boşanmış kişilerin boşanma tanıma tenfiz davası için gerekli evrakları toparlamalarıdır. İsviçre’de boşanma gerçekleştirmiş kişilerin gerekli evrakları kendileri toparlamaları bu evrakların Türk mahkemelerince yurtdışından istenmesi ve belgelerin Türkiye’ye gönderilmesi süresine göre daha kısa olmaktadır. Gerekli belgelerin yurtdışından gelmesinin beklenmesi durumunda boşanma tanıma tenfiz davası yıllarca sürebilmektedir.

O nedenle İsviçre’de boşanan kişiler kendiler evrakları toparlayarak boşanma tanıma tenfiz avukatı aracılığı ile bu davayı açmaları durumunda İsviçre’deki boşanmanın Türkiye’de tanınması davası 10 gün ile 3 ay arasında değişen bir sürede neticelenmektedir. İsviçre’de boşanma gerçekleştiren kişilerin bu süreçte kendilerini savunacağına inandığı en iyi boşanma avukatı ile bu süreci yönetmeleri onlara mutlak fayda sağlar.

Etiketler: , , , , ,

İsviçre’deki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Tansu diyor ki:

Bu konuda sizden destek istiyorum

2. mahmut diyor ki:

İsviçre’deki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Davası yazınız çok bilgilendirici olmuş teşekkürler

3. Sedat diyor ki:

çekişmeli boşanma ne kadar sürer

4. Merve diyor ki:

anlaşmalı boşanma nasıl yapılır

5. Sercan diyor ki:

eşimden boşanmak için ne önerirsiniz

6. Nihan diyor ki:

boşanma konusunda yardımlarınızı bekliyorum

7. Nilsu diyor ki:

Merhaba adım Nilsu boşanma konusunda yardımcı olabilir misiniz?

8. ismet diyor ki:

size nasıl ulaşabilirim