Kadının Bakire Olmaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri11 Yorum19 Şubat 2015

Boşanma eşlerin evlilik birliğini ysal olarak sonlandırmaları kavramıdır. Bu süreçte 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu eşlerin boşanabilmeleri için ortada haklı boşanma nedenleri olması gerektiğini belirtmektedir. Boşanma nedenleri genel boşanma nedenleri ve özel boşanma nedenleri olarak medeni kanunda ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Kadının bakire olmaması boşanma nedeni sayılır mı diye merak eden bireyler açısından kadının bakire olmaması tek başına boşanma nedeni değildir. Fakat evlilik sürecinde kadının bakire olduğu şeklinde yalan söylemiş olması, bakire olmadığını karşı taraftan gizlemesi, güven sarsıcı davranış olarak kabul edilmektedir.

Kadının Bakire Olmaması Boşanma Nedeni Sayılır

Kadının bakire olmaması nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişiler açısından açılacak boşanma davası hukuki sebep olarak güven sarsıcı davranış olarak nitelendirilmelidir. Güven sarsıcı davranışlar evlilik birliğinin temelden sarsılmasına ve birlikte yaşamanın taraflardan beklenmeyecek derecede zedelenmesine neden olmaktadır. Bu hususta karım bakire olmadığını benden gizledi diyen bireyler güven sarsıcı davranış sonucu boşanma davası açabilirler.

Kadının Bakire Olmaması Nedeniyle Boşanma Davası

Medeni Kanunun 166. maddesi evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma hükmünü içermektedir. Kadının bakire olmaması yalnız başına evliliğin temelden sarsılması için bir sebep değildir. Fakat kadının bakire olmadığını gizlemesi, bakire olduğu yönünde yalan beyanda bulunması evlilik içerisinde güven duygusunun zedelenmesine neden olabilmektedir.

Güven sarsıcı davranış nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin bu süreçte hukuki anlamda prosedürleri doğru yerine getirmeleri onların boşanmadan kaynaklanacak velayet, mal paylaşımı, nafaka, tazminat gibi konulardaki yasal haklarını korumalarına olanak sağlar.Bu noktada uzman bir boşanma avukatı tarafından alınacak hukuki destek gerek en kısa sürede boşanma isteminin gerçekleşmesine gerekse de dava sonucunun istenilen şekilde olmasına yardımcı olur.

Boşanma davası açacak kişilerin, boşanma nedenini ispat yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu anlamda davayı açacak kişiler hukuki olarak hangi argümanların ve hani araçların delil olarak sunulabileceğini bilmeleri ve bu şekilde savunma sürecine hazırlanmaları gerekir. Boşanma davalarında ispatın yapılamaması durumunda boşanma davası reddedilir. Boşanma davasının reddedilmesi gibi bir durumda ise aynı nedenle bireyler 3 yıl boyunca tekrar boşanma davası açamazlar. Bu da bireylerin hem zaman hem de maddi olarak zarar görmelerine neden olur.

Etiketler: , , , , , , , ,

Kadının Bakire Olmaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Fikret diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur

2. Leman diyor ki:

Boşanırsam çocuğumu alabilir miyim

3. Işıl diyor ki:

anlaşmalı boşanmak istiyorum

4. Pelin diyor ki:

ben de bu konuda yardımlarınızı bekliyorum

5. Koray diyor ki:

boşanmada şahit konusunda yardım

6. Fatma diyor ki:

Kadının Bakire Olmaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı konusunda yardım edebilir misiniz?

7. Pelin diyor ki:

boşanmada şahit konusunda yardım

8. gülçe diyor ki:

boşanma davamı nerede açmalıyım

9. Derya diyor ki:

Boşanmada mal paylaşımı nasıl yapılır

10. Ayça diyor ki:

boşanma konusunda yardımlarınızı bekliyorum

11. Sercan diyor ki:

zor durumdayım yardımcı olabilir misiniz

Kadının Bakire Olmaması Boşanma Nedeni Sayılır Mı Hakkında Yorum Yaz