Kocam Çalışmıyor Boşanma Nedeni Mi?

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri8 Yorum25 Eylül 2014

Boşanma davası açarak mevcut evliliğin noktalanması için Medeni Kanun haklı bir boşanma nedeni olması gerektiğini belirtmektedir. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu eşlerin boşanabilmeleri için öne sürebilecekleri boşanma nedenlerini özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak açıklamaktadır. Kocam çalışmıyor diyen kişiler açısından boşanma davası açılması durumunda eşin çalışmaması boşanma nedeni olarak ileri sürülebilmektedir.

Kocam Çalışmıyor

Erkeğin çalışmaması nedeniyle boşanma davası açacak olan kişiler açısından eşin çalışmaması evlilik birliğinin temelden sarsılması boşanma nedeni kapsamında değerlendirilmektedir.

Kanuna göre evlilik içerisinde eşlerin eşit sorumlulukları bulunmaktadır. Fakat uygulamada ve ülkemizdeki aile yapısında evin geçimini erkek sağlamaktadır. Bu nedenle erkek çalışmak durumunda kalmaktadır. Kocam çalışmıyor boşanmak istiyorum diyen kişiler bu durumu boşanma nedeni olarak göstererek eşin çalışmaması nedeniyle boşanma davası açabilmektedirler.

Kocam Çalışmıyor Boşanma Nedeni

Eşin çalışmaması boşanma sebebi olarak kabul edilmesi için erkeğin meşru bir neden olmaksızın çalışmayı reddetmesi gerekir. Yani kocam çalışmıyor boşanmak istiyorum diyen kişilerin eşleri hali hazırda iş arama sürecinde ise ve iş bulamıyorsa erkeğin çalışmaması nedeniyle boşanma davası açılamamaktadır.

Diğer yandan erkek hastalığı nedeniyle çalışmasına engel teşkil edecek bir durum olması boşanma davası açılamamasına neden olacaktır. Eşin çalışmaması nedeniyle boşanma davası açılabilmesi için bireyin meşru bir neden olmaksızın çalışmak istememesi gerekir. Aksi durumda eşin çalışmaması nedeniyle açılacak olan boşanma davası reddedilecektir.

Kocanın çalışmaması ve bu durumun kendi isteğiyle gerçekleşmesi durumunda açılacak olan boşanma davası neticesinde bireylerin boşanma sürecinde hukuki destek almaları onların menfaatine olacaktır. Erkeğin çalışmaması nedeniyle boşanma davası açacak bireyler bu süreçte boşanma avukatı tarafından destek alarak en kısa sürede boşanmanın yanı sıra boşanma sonrası doğabilecek hak kayıplarının da önüne geçebilmektedir.

Boşanma davası açmak istiyorum diyen kişilerin boşanma avukatı tutmaları zorunlu değildir. Fakat boşanma avukatı tutulması boşanma davası süreleri göz önüne alındığında akıllıca olacaktır.

Etiketler: , , , , ,

Kocam Çalışmıyor Boşanma Nedeni Mi? Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Serhan diyor ki:

Anlattıklarınız için teşekkürler

2. Cansu diyor ki:

size nasıl ulaşabilirim

3. Yasemin diyor ki:

zor durumdayım yardımcı olabilir misiniz

4. Neslihan diyor ki:

boşanma sonrası nafaka için yardım lütfen

5. Caner diyor ki:

eşimden boşanmak istiyorum Kocam Çalışmıyor Boşanma Nedeni Mi? konusunda yardım lütfen