Şiddetli Geçimsizlik Boşanma Davası

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri4 Yorum19 Aralık 2014

Şiddetli geçimsizlik kavramı halk dilinde kullanılan ve hukuki karşılığı evlilik birliğinin temelden sarsılması olan boşanma nedenidir. Evliliğin yasal olarak sonlandırılması bireylerin ancak haklı bir boşanma nedeni ortaya koymaları durumunda gerçekleşmektedir. Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin boşanma davası süreci içerisinde öne sürdükleri şiddetli geçimsizlik durumunu ispat etmeleri gerekir. O nedenle şiddetli geçimsizlik boşanma davası sürecinde bireylerin hakim kanaati oluşturabilmek adına boşanma davalarında uzman bir boşanma avukatı ile bu süreci yürütmeleri önerilmektedir.

Şiddetli Geçimsizlik Boşanma Davası

Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma gerçekleştirecek kişilerin boşanma davası sürecinde hukuki prosedürleri yerine getirebilmeleri, karışık bürokratik işlemleri giderebilmeleri zor olabilmektedir. Özellikle boşanma davasının hangi mahkemede açılacağı, boşanma dilekçesinin hukuka uygun dille hazırlanması, boşanmaya ilişkin taleplerin nasıl ifade edileceği, boşanma nedeninin ispatı ve savunulması, gibi boşanma davasını direk olarak etkileyecek unsurların titizlikle üzerinde durulması gerekir. O yüzden şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açmak isteyen bireylere boşanma davası açarken uzman bir boşanma avukatı ile davayı açmaları önerilmektedir.

Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açılması Medeni Kanunun 166. maddesinde evlilik birliğinin temelden sarsılması boşanma nedeni olarak açıklanmıştır. Söz konusu kanuna göre “evlilik birliği, ortak hayatı sürdürmeleri kendilerinden beklenmeyecek şekilde derinden sarsılmış olan kişiler boşanma davası açabilirler” şeklinde hükmedilmektedir.

Şiddetli Geçimsizlik Nedeniyle Boşanma Davası Hukuki Süreç

Şiddetli geçimsizlik boşanma davası açacak kişiler açısından boşanma davası süresinin minimuma indirelebilmesi kadar boşanmadan kaynaklanacak olan hak kayıplarının önüne geçilmesi de önemlidir. Bu sebeple boşanma avukatı tutulması gerek en kısa sürede boşanma gerçekleştirilmesi gerekse de nafaka, velayet, mal paylaşımı ve tazminat gibi konularda hak kayıpları yaşanmasının önüne geçimesi anlamında müvekkillerine mutlak fayda sağlamaktadır.

Şiddetli Geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açacak bireyler açısından merak edilen konular aşağıda sıralanmaktadır.

şiddetli geçimsizlik tazminat

şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası dilekçesi örneği

şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma şartları

şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası

şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma ve velayet

şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma dava dilekçe örneği

şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma yargıtay kararları

şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma talebi

Şiddetli Geçimsizlik Boşanma Davası Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Derya diyor ki:

boşanma sonrası çocuğumun durumu ne olur

2. Duygu diyor ki:

Kolay gelsin ben Duygu boşanma için gerekli belgeler nelerdir?

3. Nalan diyor ki:

size nasıl ulaşabilirim