Sorumsuzluk Nedeniyle Boşanma

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri6 Yorum11 Mart 2015

Evlilik içerisinde eşlerin birbirlerine olan yükümlülükleri bulunmaktadır. Bu yükümlülüklerin yerine getirilmediği noktada evlilik sarsılmakta ve boşanma ile sonuçlanabilmektedir. Evlilik içerisindeki yükümlülüklerden birisi de tarafların sorumluluklarıdır. Sorumlulukların yerine getirilmediği durumlarda bireyler sorumsuzluk nedeniyle boşanma davası açabilirler.

Sorumsuzluk Nedeniyle Boşanma

Evlilik içerisinde sorumsuz davranışlar sergilenmesi farklı şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Örneğin kocanın evin geçimini sağlaması sorumluluğunu yerine getirmekten kaçınması olabileceği gibi, kadının ev işlerini yerine getirmekten kaçınması da görülebilmektedir. Sorumsuzluk nedeniyle boşanma davası açacak kişiler bu süreçte açacakları boşanma davası içerisinde sorumsuzluğu ispat etmek durumundadırlar.

Sorumsuzluk nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin bu süreçte öne sürecekleri boşanma nedenini hukuki çerçevede belirlemeleri gerekir. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu içerisinde sorumsuzluk nedeniyle boşanma gibi bir kavram bulunmamaktadır. O yüzden sorumsuzluk sebebiyle boşanmak isteyen kişilerin Medeni Kanunun 166. Maddesine dayanarak boşanma davası açmaları mümkündür.

Sorumsuzluk Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılmalıdır?

Medeni Kanunun 166. Maddesi evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma hükmünü içerir. Söz konusu kanun maddesine göre ortak yaşamın devamının mümkün olamayacağı şekilde evlilik birliği temelden sarsılmış ise boşanma davası açılabilmektedir.

Eşin sorumsuzluğu nedeniyle ortak yaşamın sürdürülmesinin mümkün olmadığı durumlarda bireyler evlilik birliğinin temelden sarsılması sonucu boşanma davası açabilirler.

Karımın sorumsuzluğu nedeniyle boşanmak istiyorum ya da kocamın sorumsuzluğu nedeniyle boşanmak istiyorum diyen kişiler Medeni Kanunun 166. maddesine dayanarak Aile Mahkemelerine boşanma istemiyle başvuru yapabilirler.

Sorumsuzluk nedeniyle boşanma kapsamında sıklıkla yaşanılan durumlar;

Kocam sorumsuz boşanmak istiyorum, karım sorumluluklarını yerine getirmiyor, evlilik içerisindeki sorumlulukların yerine getirilmemesi, kocamın sorumsuzluğundan bıktım, karımın sorumsuzluğundan bıktım…

Boşanma süreçlerinde tarafların öne sürecekleri boşanma nedenleri, davanın nasıl ilerleyeceği, dava süresinin ne olacağı, dava için gerekli prosedürlerin neler olacağı, davada ispat aracı olarak nelerin kullanılabileceği gibi bir çok durumu değiştirmektedir. O nedenle boşanma nedenleri doğru analiz edilmeli ve boşanma davası bu anlamda doğru bir şekilde yürütülmelidir. Aksi durumda davanın reddi gibi bir sonuç ortaya çıkabilir. Boşanma davalarında ret kararı alınması ile bireyler 3 yıl içerisinde aynı hukuki gerekçe ile tekrar dava açamazlar.

Etiketler: , ,

Sorumsuzluk Nedeniyle Boşanma Hakkında Yapılan Yorumlar

1. yaren diyor ki:

zor durumdayım yardımcı olabilir misiniz

2. Nalan diyor ki:

çocuğumun velayetini almak istiyorum

3. keriman diyor ki:

Boşanma Nedenleri konusunda bilgilendirici olmuş

4. Semih diyor ki:

teşekkürler yardımınız için

5. Fikret diyor ki:

çekişmeli boşanma ne kadar sürer

6. Serhan diyor ki:

İyi günler Sorumsuzluk Nedeniyle Boşanma konusunda desteğe ihtiyacım var hukuki destek veriyor musunuz?

Sorumsuzluk Nedeniyle Boşanma Hakkında Yorum Yaz