Yalan Nedeniyle Boşanma

Boşanma Davası AvukatıBoşanma Nedenleri5 Yorum15 Ağustos 2014

Boşanma eşlerin evlilik birliğini sonlandırmaları anlamına gelmektedir. 4721 sayılı Medeni Kanun eşlerin yasal olarak ayrılabilmelerini belirli şartlara bağlamaktadır. Buna göre eşlerin haklı bir boşanma sebebi olmaksızın boşanmaları mümkün olmamaktadır. Medeni Kanun eşlerin boşanabilmeleri için öne sürmeleri gereken boşanma sebeplerini özel boşanma sebepleri ve genel boşanma sebepleri olarak ayırmaktadır. Yalan boşanma nedeni olarak sayılabilmektedir. Yalan nedeniyle boşanma davası açacak kişiler açısından, evlilik içerisinde söylenen yalanların evlilik birliğini derinden sarsması durumu aranmaktadır.

Yalan Nedeniyle Boşanma

Hakimler boşanma davası içerisinde öne sürülen neden olan yalanın birlikte yaşama olgusunu zedeleyip zedelemediğine bakmaktadırlar. Yalan olgusu güven sarsıcı davranış olarak kabul edilmektedir. Evlilik içerisinde güven sarsıcı davranışlar evlilik birliğinin temelden sarsılmasına neden olmaktadır. Yalan nedeniyle boşanma davası açacak kişiler boşanma nedeni olarak evlilik birliğinin temelden sarsılmasını öne sürmelidirler.

Yalan Nedeniyle Boşanma – Hukuki Sebep

Yalan nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin açacakları boşanma davası içerisinde evlilik birliğinin temelden sarsıldığı yönünde hakim kanaati oluşturmaları gerekmektedir. Yalan nedeniyle boşanma davalarında hakimler evliliğin yalan nedeniyle temelden sarsıldığına yönelik hüküm vermeleri durumunda boşanma işlemi gerçekleşmektedir.

Boşanma davalarında etkin bir savunma yapılması boşanmanın en kısa süre içerisinde gerçekleşmesine olanak sağlamaktadır. Yalan nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin boşanma davası avukatı tarafından hukuki destek almaları onların en kısa süre içerisinde boşanmalarını sağlamaktadır. Boşanma davaları içerisinde boşanma davası avukatı tutulması zorunlu değildir fakat tutulacak olan boşanma davası avukatı eşlerin en kısa sürede boşanmalarının yanı sıra boşanma işleminden doğabilecek hak kayıplarının da önüne geçecektir. Bu yüzden bireylerin boşanma davası avukatı tutmaları önerilir.

Yalan Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır

Yalan söyleme kimi zaman evlilik içerisinde eşler arasında huzursuzluğa ve güven sarsılmasına neden olabilmektedir. Eşim yalan söylüyor diyen ve bu durumdan aşırı derecede rahatsızlık duyan bireyler kimi zaman evliliklerini sonlandırmak istemektedirler. Kocam sürekli yalan söylüyor ya da karım sürekli yalan söylüyor diyen kişilerin boşanmak istemeleri durumunda boşanma davasını açmaları gereken yetkili mahkeme Aile Mahkemeleridir. Aile Mahkemesine boşanma talebiyle dava açacak kişilerin davayı açmaları gereken yetkili mahkeme yerleşim yerlerinin bulunduğu yere bağlı olan Aile Mahkemesidir. Eğer ki eşler farklı yerlerde ikamet ediyor ise bulundukları yerde de boşanma davası açabilirler.

Yalan Nedeniyle Boşanma Hakkında Yapılan Yorumlar

1. Hakan diyor ki:

İyi günler, boşanma konusunda yardıma ihtiyacım var

2. Aliye diyor ki:

boşanma davası sürerken nelere dikkat etmeliyim

3. Mertkan diyor ki:

bir an önce boşanmak istiyorum

4. Mahir diyor ki:

boşanma davası avukatı arıyorum