Yurt Dışındaki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz2 Yorum29 Eylül 2014

Yurt dışında boşanma gerçekleştiren Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının boşanmaya ilişkin almış oldukları mahkeme kararları milletler arası özel hukuk esasınca Türkiye’de tanınmamaktadır. Bu nedenle yurt dışında boşanmış bireyler Türkiye’de bir boşanmanın tanınması davası açmalıdırlar. Yurt dışındaki boşanmanın Türkiye’de tanınması adına boşanma tanıma tenfiz davası açılmaması durumunda vatandaşlar hala Türkiye’de evli görünmektedirler. Bu nedenle yurt dışındaki boşanmanın Türkiye’de tanınması gerekmektedir.

Yurt Dışındaki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

Boşanma tanıma tenfiz davası açılmadığı durumlarda bireyler Türkiye’ye geldiklerinde ve resmi bir işlem yaptıklarında hala evli olarak görünmektedirler. Bu nedenle tekrar evlenmek istemeleri gibi bir durumda evlilik gerçekleştirilememektedir. Yurt dışındaki boşanmanın Türkiye’de tanınması  için açılacak olan boşanma tanıma tenfiz davaları ile ilgili en merak edilen sorulardan birisi de boşanma tanıma tenfiz dava süresi olmaktadır.

Yurt Dışındaki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Süresi

Boşanma tanıma tenfiz davalarında süreyi belirleyen en önemli unsur Türkiye’de bulunan tanıma tenfiz avukatları aracılığı ile bu davanın açılması ve gerekli belgelerin hazırlanmış olmasıdır. Bu gibi bir durumda boşanma tanıma tenfiz davası bir hafta ile 3 ay arasında değişen bir sürede neticelendirilebilmektedir. Fakat bireylerin boşanma tanıma tenfiz davasını kendileri açmaları durumunda yetkili mahkemenin belirlenememesi, gerekli evrakların eksik ya da yanlış hazırlanması, dava içerisinde etkin bir savunma yapılamaması gibi nedenlerden ötürü boşanma tanıma tenfiz davaları yıllarca sürebilmektedir. Hatta bu şekilde açılmış ve yürütülen davalara bakıldığında 3 4 sene süren davaların olduğu da görülebilmektedir.

Yurt dışındaki boşanmanın Türkiye’de tanınması için boşanma tanıma tenfiz davası açacak olan yurt dışında boşanmış bireyler eşleri ile birlikte Türkiye’de bulunan farklı farklı boşanma tanıma tenfiz avukatlarına vekalet vererek en kısa sürede boşanmalarının Türkiye’de tanınmasını sağlayabilirler.

Yurt Dışındaki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Avukatı

Diğer yandan boşanma tanıma tenfiz davaları için gerekli belgelerin yurt dışında bulunan mahkemelerce Türkiye’ye gönderilmesinin beklenmesi gibi bir durumda gerekli belgelerin aylarca Türkiye’ye gönderilmesi beklenmektedir. Bu durum boşanma tanıma tenfiz davası süresini olumsuz etkilemektedir. O nedenle uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı ile bu davanın açılması bireylere hem süre hem de olası hak kayıpları açısından mutlak fayda sağlamaktadır.

Yurt Dışındaki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yapılan Yorumlar

1. kamile diyor ki:

boşanma avukatı konusunda önereceğiniz birileri var mı

2. mahmut diyor ki:

boşanırsam mal paylaşımı nasıl olur

Yurt Dışındaki Boşanmanın Türkiye’de Tanınması Hakkında Yorum Yaz