Yurtdışı Boşanma Tenfiz Davaları

Boşanma Davası AvukatıTanıma Tenfiz9 Yorum13 Nisan 2015

Milletlerarası Özel Hukuka göre yabancı ülke mahkemelerinde alınan kararlar, yalnızca alınan ülke sınırları içerisinde geçerlidir. Bu kararların ülkemizde geçerli olabilmesi için Tenfiz davası açılması gerekir. Yurtdışı boşanma işlemlerinde alınan kararların tenfizi, bu kararların ülkemizde icra edilebilir olması olarak nitelendirilir. Yurtdışı boşanma tenfiz davaları ile birlikte ancak ülkemizde geçerli olacak mahkeme kararlı, tenfiz davası açılmaması durumunda mal paylaşımı, nafaka, tazminat gibi hususlarda sıkıntı yaşanmaktadır.

Yutdışı Boşanma Tenfiz Davaları Ne Kadar Sürer?

Yurtdışında boşanan Türk vatandaşlarının ülkemizde açmaları gereken dava türü olan tenfiz davası ile ilgili merak edilen konulardan birisi tenfiz davası süreleri olmaktadır. Tenfiz davası süresini belirleyen unsur, sürecin nasıl yürütüldüğü ve hukuki prosedürlerin nasıl yerine getirildiği ile ilintilidir. Bu süreçte yurtdışı mahkemelerince boşanmalarına karar verilen çiftlerin ikisinin de Türkiye’de bulunan farklı boşanma davası avukatı ile bu süreci yürütmeleri onların en kısa sürede tenfiz davasını bitirmelerine olanak sağlar. Bu şekilde açılan tenfiz davası ortalama olarak bir hafta ile 3 ay arasında sonlandırılabilmektedir. Yurtdışında boşanan çiftlerin sadece birisinin Türkiye’de boşanma avukatı tutması durumunda tenfiz davası 3 ile 6 ay arasında sonuçlanabileceği gibi avukatsız tenfiz davası açılması durumunda süre 3 4 yılı bulabilmektedir.

Yurtdışı Boşanma Tenfiz Davaları Nasıl Açılır?

Yurtdışı boşanma tenfiz davaları ile ülkemizde icra edilebilir olması istendiğindei tenfiz davası açılacak görevli mahkeme Aile Mahkemesidir. Bireyler gerekli belgeler ile birlikte yetkili Aile Mahkemesine tenfiz davası için başvuru yapabilir. Halen yurtdışında ikamet eden kişiler için tenfiz davası açılmak istenmesi durumunda bu dava İstanbul İzmir ya da Ankara illerinden birisinde açılabilir. Tenfiz davalarında duruşmaya katılma zorunluluğu yoktur. Yani bireyler Türkiye’ye gelmeden burada tutacakları boşanma avukatları ile tenfiz davası sürecini yürütebilirler. Tenfiz davalarında duruşmaya katılmak zorunlu olmasa bile sürecin etkili bir şekilde yürütülmemesi davanın sonucu ve süresini direk olarak etkiler.

Yurtdışı Boşanma Tenfiz Davaları Ücreti Ne Kadar?

Yurtdışı mahkemelerinde boşanan Türk vatandaşlarının ülkemizde açmaları gereken tenfiz davası ile ilgili olarak merak edilen bir başka konu ise davanın maliyetidir. Bu süreçte bireyler, tenfiz davası için gerekli belgelerin hazırlanması, çevirilerinin yapılması gibi unsurlar için farklı ücretler ödeyebilmektedir. Bunun dışında tenfiz davası açılması ve yürütülmesi için mahkeme giderleri de tenfiz davası ücreti içerisinde yer alır. Bireylerin bu süreçte boşanma avukatı tutumaları durumunda avukat ücreti de ödenecek kalemler arasındadır. Avukatsız açılacak tenfiz davası süre olarak daha fazla zaman alacağından bireyler süreci yürütürken bir çok kez Türkiye’ye gelmek zorunda kalabilmektedirler. O yüzden avukat tutmak tenfiz davası için daha fazla masraf anlamı taşımaz. Aksine tenfiz davasının en kısa sürede sonuçlanacağı göz önüne alınırsa daha az maliyetle bu süre sonuçlandırılabilir.

Yurtdışı Boşanma Tenfiz Davaları 2015

Etiketler: , ,

Yurtdışı Boşanma Tenfiz Davaları Hakkında Yapılan Yorumlar

1. mahmut diyor ki:

teşekkürler yardımınız için

2. Can diyor ki:

boşanma sonrası nafaka için yardım lütfen

3. Hülya diyor ki:

Öncelikle merhaba, ismim Hülya eşimden boşanmak istiyorum ne yapmalıyım

4. Sertaç diyor ki:

boşanma avukatı konusunda önereceğiniz birileri var mı

5. Ersan diyor ki: